Virksomheder Af
Maersk Line er under anklage for ulovlige prisaftaler i Rusland. Det bekræfter pressechef i Maersk Line, Michael Storgaard, overfor branchemediet Shippingwatch.

- Vi har været en del af en undersøgelse om price fixing, som de (Ruslands konkurrencemyndighed, red.) mener, vi har gjort. Det er vi uenige i, og vi mener, den praksis, vi har, er korrekt, siger Michael Storgaard til Shippingwatch.

Pressechefen forventer, at sagen munder ud i, at de russiske konkurrencemyndigheder, Russian Federal Antimonopoly Service (FAS), senere vil komme med en bøde til Maersk Line.

Maersk Line er ikke det eneste containerrederi, der af russerne er blevet anklaget for at have deltaget i ulovlige prisaftaler mellem Asien og Rusland. Fire andre containerrederier er under anklage for at have aftalt priser.

Ud over det danske rederi er også franske CMA CGM, koreanske Hyundai Merchant Marine Co, kinesiske Orient Overseas Container Line og taiwanesiske Evergreen anklaget for ulovligt aftalt priser på ruter mellem Fjernøsten, Sydøstasien og St. Petersborg og Ust-Luga i Rusland i perioden 2012-2013 blandt andet på fragt af kølecontainere, mener russerne.

/ritzau/FINANS

________________________________________________________________________________________________________



________________________________________________________________________________________________________

Er du på Messenger? Nu kan du følge Børsen på Facebook Messenger og få de vigtigste nyheder hver morgen på hverdage. Interesseret? Klik her og kom i gang.



Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Mens du sov: Aktiekorrektion "er blot en appetitvækker - hovedretten kommer senere"

Danske tophistorier: Mød verdens mest fotograferede børsmægler

JPMorgan sænker Vestas-kursmål med 5 pct

Verden rundt: Gigantisk tech-handel sat under pres

Det sker i dag: Løfter Genmab sløret for salgsforventninger til 2018?

Søren Skou sender Mærsk på en ny hestekur

Mens du sov: Walmart sendt i gulvet med over 10 pct.

Overskud vokset 1200 pct på et år: Kundeloyalitet skaber guld på bundlinjen

Byggeriet misser store digitale gevinster