Cbrain: Engelsk gennembrud giver blod på tanden
Cbrain har succes i London
Foto: Scnpix
Virksomheder Af
Softwarevirksomheden Cbrains gennembrud i England med en fast kontrakt med London-kommunen The Royal Borough of Windsor and Maidenhead Council på selskabets F2-produkt, har givet mod på at udforske nye markedsmuligheder i USA.

Det fortæller selskabets administrerende direktør, Per Tejs Knudsen, i et interview med Ritzau Finans.

"Vi har haft en rigtig god oplevelse på det engelske marked, og det er klart, at det er noget, der giver blod på tanden. Vi kan også se, at administrationen i USA er meget inspireret af det engelske. Når vi besøger ministerier og styrelser i Washington arbejder de meget på samme måde, som vi så i London, og det er også en af de ting, der gør, at vi tør," siger Per Tejs Knudsen.

Vil slå hul til USA

Cbrain har i løbet af efteråret 2015 gennemført en markedsundersøgelse i USA, og den har ledt til, at selskabet nu tager springet og forsøger at slå hul igennem til det amerikanske marked.

Cbrain er dog først på vej ud af stalden, understreger topchefen.

"Det er ikke sådan, at vi står med konkrete partnere og konkrete projekter, men det er klart, at vi har mødt en række mennesker i løbet af efteråret, og dem begynder vi at tage fat i nu," lyder det fra Per Tejs Knudsen, som tilføjer, at det ligger i selskabets strategi at finde lokale partnere, som kan stå for implementeringen.

Han peger på, at selskabet har en stærk referenceposition med omkring halvdelen af de danske ministerier som brugere, og den position skal selskabet bruge til at overbevise potentielle kunder om et samarbejde.

Glade ministerier

"Vi har en utrolig stærk referenceposition, fordi vi har halvdelen af de danske ministerier, som er glade for det. Og i den forstand sidder vi ikke kun med en dansk reference, vi sidder også med et produkt, der taler engelsk, og hvor vi nu kan sige, at der er en engelsk myndighed, som har verificeret det," siger Per Tejs Knudsen.

Satsningen i det amerikanske betyder, at selskabet kommer til at øge sine eksportinvesteringer, men topchefen ønsker ikke at sætte kroner og øre på, hvor mange penge virksomheden konkret skal investere i det amerikanske eventyr.

Han ønsker heller ikke at give et bud på, hvor stort et markedspotentiale, der ligger på den anden side af Atlanten.

"Sagen er den, at vi ikke har tal på det. Men det er klart, at hvis man kigger på antallet af medarbejdere i den amerikanske centraladministration, så er det i sig selv et meget stort marked, fordi vi er ude at sælge til antallet at brugere," forklarer han.

Cbrain oplyser, at den hidtidige eksportindsats i blandt andet Tyskland og Storbritannien fastholdes og videreføres parallelt med de nye aktiviteter i USA.

/ritzau/FINANS

Børsen anbefaler



Gyldent vindue: Sæt etikken i spil uden at gå ned i afkast

Sponsoreret af
State Street Global Advisors

Forsiden lige nu


Parken taber 314 mio på slap fitnesskæde

LA vil gøre det attraktivt for alle danskere at investere i aktiefonde

Ny 2025-plan i morgen: Regeringen vil spænde livremmen ind

Lunde: Du gør dit nederlag større, Rask

Københavnernes IKEA må give plads til kultur og idræt

Investordysten: Rasmussen tager gevinsten på Lundbeck, men Bækgaard fører

Det holder investeringsøkonomen øje med tirsdag

Aktier: Pandora faldt til laveste kurs i 27 måneder

Dansk burgerkæde åbner ny front i burgerkrig