Politik

1 indlæg til denne artikel

Deltag i debatten
Forringet børnecheck en bombe under marginalskatten
Foto : Scanpix

Forringet børnecheck en bombe under marginalskatten

01-02-2012 11:29 Familier med en husstandsindkomst på mellem 600.000 kr. og 1,1 mio. kr. kan se frem til en massiv stigning i marginalskatten, hvis børnechecken gøres indkomstafhængig uden, at familierne bliver tilgodeset i en kommende skattereform.

”Aftrappes børnechecken i indkomstintervallet 600.000 kr. til 1,1 mio. kr. for en familie, vil den sammensatte marginalskat i dette interval blive forøget med 2,1 pct. -10,2 pct. afhængigt af, om man har 1-3 børn. Dermed øges den øverste marginalskat fra 56,1 til 58,2-66,2 pct.,” siger cheføkonom i Cepos Mads Lundby Hansen til Børsen.

Et stort flertal af danskerne mener, at børnechecken skal gøres indkomstafhængig, og at familier med en høj indkomst ikke skal have børnepenge.

En undersøgelse, som LO's Ugebrevet A4 har foretaget i samarbejde med analyseinstituttet YouGov, viser, at 14 pct. af danskerne mener, at børnechecken skal bestå i sin nuværende form. 7 ud af 10 mener, at retten til den såkaldte børneydelse skal afhænge af forældrenes indkomst.

Cepos tilhænger af at fjerne børnecheck

Undersøgelsen er foretaget efter, at både regeringspartierne og Dansk Folkeparti den seneste tid har sået tvivl om børnecheckens fremtid. Det diskuteres blandt andet, om børnechecken fortsat skal gives til alle børnefamilier, uanset hvor meget mor og far tjener.

Socialdemokraterne har ifølge ugebrevet A4 tidligere luftet tanken om at begynde en aftrapning af børnechecken, når en familie tjener mere end 600.000 kr.

Mads Lundby Hansen er umiddelbar tilhænger af, at aftrappe børnechecken for familier med høje indkomster, da personer med en høj indkomst ikke behøver ydelser fra det offentlige.

”Man skal bare være opmærksom på, at aftrapningen af børnechecken i takt med stigende indkomst virker på samme måde som en forhøjelse af marginalskatten,” siger Mads Lundby Hansen.

Flere problemer

Et problem ved at gøre børnepengene afhængig af familiens indkomst er, at gevinsten ved at arbejde ekstra reduceres.

Det er dog ikke det eneste problem.

”Gevinsten bliver også reduceret af lavere børnecheck for hver time, man arbejder ekstra. Dermed svækkes incitamentet til at arbejde, og det indebærer mindre arbejdsudbud," siger Mads Lundby Hansen.

Krav til skattereform

Udregninger fra Cepos viser, at hvis politikerne vil undgå en markant stigning i marginalskatten som følge af en aftrapning af børnechecken i intervallet 600.000 kr. til 1,1 mio. kr., kræver det, at man reducerer marginalskatten med 10 pct.point eller mere i en skattereform.

”Det kan man også, men det stiller betydelige krav til, at skattereformen reducerer topskatten med 10 pct.point eller mere.”, siger Mads Lundby Hansen.

Til Ugebrevet A4 siger Socialdemokraternes finansordfører John Dyrby Paulsen (S), at han ikke vil afsløre, om regeringen bringer børnechecken med til forhandlingsbordet, når den kommende skattereform skal forhandles på plads. Men han bekræfter overfor Ugebrevet A4, at børnechecken fortsat er i spil.

”Vi lægger op til en skattereform, hvor vi er helt åbne for, hvad vi kan inddrage, og der er ingen hellige køer. Vi skal hele vejen rundt, og derfor skal vi også kigge på børnechecken,” siger han til Ugebrevet A4.

Radikale: Alle skal bidrage


Den samme melding lyder fra de radikales skatteordfører, Nadeem Farooq (R).

”Hvis vi fortsat vil være et konkurrencedygtigt land, har vi brug for en helt fordomsfri debat om, hvilke ydelser der skal gives til hvem. Vi har sagt, at alle kommer til at bidrage, også de velstillede, og her har vi peget på børnechecken som et eksempel,” siger Nadeem Farooq.

Venstre og Liberal Alliance advarer mod at skære i børnechecken, da det vil øge marginalskatten.

Til gengæld stiller De Konservative op til forhandlinger om børnechecken.

”Vi synes, at flere skal klare sig selv, og her kunne man udmærket starte med børnechecken. Men man er nødt til at se det i en helhed, så der ikke er nogle, som oplever, at man netto får en skattestigning,” siger De Konservatives finansordfører Mike Legarth til DR Nyheder.
borsen statistik bnt
*****||*****Forringet børnecheck en bombe under marginalskatten*****||*****Familier med en husstandsindkomst på mellem 600.000 kr. og 1,1 mio. kr. kan se frem til en massiv stigning i marginalskatten, hvis børnechecken gøres indkomstafhængig uden, at familierne bliver tilgodeset i en kommende skattereform.*****||*****

Latterlig overskrift
briko | 07.02.2012 kl 00:44
Sikke en gang klynk man kan læse her på børsen. Jeg troede det var voksne fornuftige mennesker der læste og kommenterede artikler. Men jeg tog fejl.

I henhold til overskriften siger man dermed at højtlønnede enlige og par UDEN børn, altså betaler væsentligt mere i skat end tilsvarende ... Læs mere
Sikke en gang klynk man kan læse her på børsen. Jeg troede det var voksne fornuftige mennesker der læste og kommenterede artikler. Men jeg tog fejl.

I henhold til overskriften siger man dermed at højtlønnede enlige og par UDEN børn, altså betaler væsentligt mere i skat end tilsvarende MED børn. Og dertil jeres hykleri om at det skal være en fed forretning at have børn - eller i det mindste en gratis omgang.

Hvad med de massive offentlige tilskud I modtager hver dag i sender jeres barn i børnehave, for at tjene den store indtægt? Så det klinger alt for hult når man læser al denne klynk. Der er kun et ord for det. Grådighed. Men det viser jo desværre blot at mange højtlønnede ikke er andet end grådige klynkende vatnisser, der åbenbart ikke kan klare at få børn uden at betale udgifterne selv. Det er jo ynkeligt, og endnu et tegn på egoismens årti. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Fattig Karina og Vazlec siger tak....
Mr Elgaard | 02.02.2012 kl 06:55
Nu bliver det endnu federe at være snylter i Dk. Robin Hood længe leve .....
Nu bliver det endnu federe at være snylter i Dk. Robin Hood længe leve ..... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Kan det betale sig at arbejde?
AK | 01.02.2012 kl 22:11
Hvor er incitamentet til at arbejde? En familie i hovedstaden med 3 børn i daginstitution, og en månedlig udgift til pasning på 5.000 kr. og en samlet månedlig indtægt før skat på 800.000, kan da ikke få det til at hænge sammen. Så vil det vær værd at overveje at lade den ene part være hjemmegåen... Læs mere
Hvor er incitamentet til at arbejde? En familie i hovedstaden med 3 børn i daginstitution, og en månedlig udgift til pasning på 5.000 kr. og en samlet månedlig indtægt før skat på 800.000, kan da ikke få det til at hænge sammen. Så vil det vær værd at overveje at lade den ene part være hjemmegående, så man kommer under indtægtsloftet - farvel ligestilling! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Ikke til de riiige
bjarke | 01.02.2012 kl 19:57
Det har jo aldrig været meningen at goderne skulle tilfalde dem der bidrager allermest til festen.
Det har jo aldrig været meningen at goderne skulle tilfalde dem der bidrager allermest til festen. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Men giv til de fattige
Hanus | 01.02.2012 kl 21:54
Lad alle der tjener over 1.000.000 flytte så vil festen stoppe med det samme. Ingen til at betale festen til at skabe job, skabe vækst skabe arbejdspladser. 'Så vil Karina typerne vågne op og søge efter job...hvis der er nogen tilbage.... Et samfund der hylder milddelmådigheden og dovenskab er dø... Læs mere
Lad alle der tjener over 1.000.000 flytte så vil festen stoppe med det samme. Ingen til at betale festen til at skabe job, skabe vækst skabe arbejdspladser. 'Så vil Karina typerne vågne op og søge efter job...hvis der er nogen tilbage.... Et samfund der hylder milddelmådigheden og dovenskab er dømt til at uddø....
Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Børnecheck
Francesco | 01.02.2012 kl 19:23
FYI: 600000/12/2=25000
FYI: 600000/12/2=25000
Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Børnechek og andre udbetalinger
JEP | 01.02.2012 kl 19:21
Selvfølgelig skal børnechek, statspension, folkepension og alle andre offentlige udbetalinger være afhængige af den øvrige indtægt. Hvad ligner det at skattekroner bruges på udbetalinger til personer der kan have million indtægter i forvejen.
folk med million indtægter kan få folkepensionens... Læs mere
Selvfølgelig skal børnechek, statspension, folkepension og alle andre offentlige udbetalinger være afhængige af den øvrige indtægt. Hvad ligner det at skattekroner bruges på udbetalinger til personer der kan have million indtægter i forvejen.
folk med million indtægter kan få folkepensionens grundbeløb, folk som undertegnede på statspension kan have million indtægter uden at det berører pensionen, kender flere i den pæne indtægtklasse (ca 800 tus-til 1,5 mil) der blot stuver b.pengene af vejen til ferie eller til deres i forvejen privilegere børns overforbrug senere. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Folkepension
Jens G | 01.02.2012 kl 21:11
Folkepensionens grundbeløb er kr. 5.713,- om måneden før skat. Grundbeløbet nedsættes med 30% af det beløb, indkomsten årligt er over kr. 291.200.

Grundbeløbet udbetales ikke, når den årlige indkomst er over kr. 519.800.

En tilsvarende reduktion kunne laves med børnechecken.
Folkepensionens grundbeløb er kr. 5.713,- om måneden før skat. Grundbeløbet nedsættes med 30% af det beløb, indkomsten årligt er over kr. 291.200.

Grundbeløbet udbetales ikke, når den årlige indkomst er over kr. 519.800.

En tilsvarende reduktion kunne laves med børnechecken. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
modregning pension
briko | 07.02.2012 kl 00:24
Og indfør en tilsvarende modregning for store pensioner. Det er da paradoksalt at en pensionist der arbejder og yder noget modregnes, mens en nyder der bare hæver en stor skattefinancieret pension kan modtage fuld pension.
Og indfør en tilsvarende modregning for store pensioner. Det er da paradoksalt at en pensionist der arbejder og yder noget modregnes, mens en nyder der bare hæver en stor skattefinancieret pension kan modtage fuld pension. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Emigration er løsningen
Hanus | 01.02.2012 kl 16:50
Sig mig hvad fanden forgår der her. Dem der bidrager mest til velfærsstaten til bla. Karina typerne) vi skal ikke have noget tilbage for vores bidrag. Tværtimod skal vi straffes for vores ekstra indsats (svt at den højeste marginalskat i verden øges betydeligt)...
Ja når 2.000.000 mennesker ... Læs mere
Sig mig hvad fanden forgår der her. Dem der bidrager mest til velfærsstaten til bla. Karina typerne) vi skal ikke have noget tilbage for vores bidrag. Tværtimod skal vi straffes for vores ekstra indsats (svt at den højeste marginalskat i verden øges betydeligt)...
Ja når 2.000.000 mennesker på et land er på overførselsindkomst og bestemmer hvem der vælges ind i folketinget og dermed få flere velfærdsgoder, er kampen tabt. Skatten bliver aldrig nedsat, det kan ALDRIG betale sig at gøre en ekstra indsats...Mit råd til alle med høj indkomst er...: Flyt til et andet landet hvor skatten er lav, vejret er bedre og ens indsats påskønnes af samfundet. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Hanus - helt enig
MortenR | 04.02.2012 kl 10:17
Forøvrigt troede jeg at børnechecken også var sat i værk for at sikre samfundet at der stadig er mulighed for at få børn - så vi ikke får en aftagende befolkning med voksende ældrebyrde. Nu har en masse familier så fået +3 børn bl.a. fordi der var tiltro til at det kunne løbe rundt økonomisk. Nu ... Læs mere
Forøvrigt troede jeg at børnechecken også var sat i værk for at sikre samfundet at der stadig er mulighed for at få børn - så vi ikke får en aftagende befolkning med voksende ældrebyrde. Nu har en masse familier så fået +3 børn bl.a. fordi der var tiltro til at det kunne løbe rundt økonomisk. Nu trækker men så tæppet væk under disse. Det er bl.a. os med 3 børn og indtægt over 700.000 om året som ikke kan sidde i vores hus med de øgede energi-udgifter. Måske kan vi trække ungerne ud af SFO + klubber mm og drosle ned på arbejdet for min kone og derved klare os men det bliver snært. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Hvormeget?
Jens G | 01.02.2012 kl 16:48
Staten udbetaler ca. 15 mia. kr. årligt i "børnecheck"
Staten udbetaler ca. 15 mia. kr. årligt i "børnecheck" Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
børnecheck
kurt | 01.02.2012 kl 17:08
Vi bruger 15 milliarder på de gamle, på omsorg og pleje det fortjener de og vi forsætter alle med at betale den skat vi nu engang gør ,og er glade og tilfredse .
Vi bruger 15 milliarder på de gamle, på omsorg og pleje det fortjener de og vi forsætter alle med at betale den skat vi nu engang gør ,og er glade og tilfredse . Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
børnepenge
godt ekseempel | 01.02.2012 kl 16:30
det nyeste der er foreslået er at børnepenge kun udbetales til familier boisidende i polen - med mindst et medlem på tyvetogt i Danmark
det nyeste der er foreslået er at børnepenge kun udbetales til familier boisidende i polen - med mindst et medlem på tyvetogt i Danmark Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
børnecheck
kurt | 01.02.2012 kl 16:40
Ja sådan går det jo nok , når nu vi ikke kan blive enige om at fordele dem så alle bliver tilgodeset.For mit vedkommende kan de bara afskaffe den ,jeg skal nok selv forsørge de unger jeg engang skal have uden hjælp fra det offentlige.
Ja sådan går det jo nok , når nu vi ikke kan blive enige om at fordele dem så alle bliver tilgodeset.For mit vedkommende kan de bara afskaffe den ,jeg skal nok selv forsørge de unger jeg engang skal have uden hjælp fra det offentlige. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
At flytte penge
kipon | 01.02.2012 kl 15:26
At fjerne børnecheck for de højest lønnede isoleret er blot at flytte penge fra "de ringe" med børn ... til de rige uden børn.

Børnecheck er en del af det totale skattetryk, og forskellen på at hæve topskatten og fjerne børnecheck er alene at sidstnævnte kun rammer børnefamilier, mens ... Læs mere
At fjerne børnecheck for de højest lønnede isoleret er blot at flytte penge fra "de ringe" med børn ... til de rige uden børn.

Børnecheck er en del af det totale skattetryk, og forskellen på at hæve topskatten og fjerne børnecheck er alene at sidstnævnte kun rammer børnefamilier, mens førstnævnte rammer det såkaldt rige.

Jeg tror der er mange flittige og arbejdsomme mennesker med høj indkomst der er temmelig trætte af at blive kaldt grådige og egoistiske bare fordi de er så priviligerede at de er i stand til at bestride højt betalte job, specielt med tanke på at de pr. definition - nominelt (altså betalt skat kr. for kr.) er dem der bidrager mest til fælleskassen. Hvis man tjener 1 mill kr. pr år. vil man ca. aflevere 500.000,- kr. til fælleskassen i direkte a-skat. Der skal en del personer til i lønlejet 300.000,- brutto for at komme i nærheden af dette bidrag.

I sidste ende tror jeg vi alle gerne vil bidrage - men hvis incitamentet til at gøre en ekstra indsats - alene er glæden ved flere penge i fælleskassen - vil de fleste nok alligevel vælge at bruge tiden på andet end lønarbejde. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
selvfølgelig skal pengene flyttes
christ | 01.02.2012 kl 15:46
man kunne jo også vende dine argumenter og fastslå, at man - som lønmodtager med en disponibel indkomst i omegnen af 500.000 kroner efter skat - i forhold til langt de fleste danske lønmodtagere har mere end dobbelt så meget at leve for...

...forudsat, at den højtlønnede ikke sammen me... Læs mere
man kunne jo også vende dine argumenter og fastslå, at man - som lønmodtager med en disponibel indkomst i omegnen af 500.000 kroner efter skat - i forhold til langt de fleste danske lønmodtagere har mere end dobbelt så meget at leve for...

...forudsat, at den højtlønnede ikke sammen med sin revisor fifler kreativt med fradrag og pensionsordninger.

Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
børnecheck
kurt | 01.02.2012 kl 15:32
Hvis nu fødselstallet falder drastisk i dk så tror jeg helt ærligt ikke at nogen der tjener over 600000 gider at gøre en ekstra indsats for at få det op igen.
Hvis nu fødselstallet falder drastisk i dk så tror jeg helt ærligt ikke at nogen der tjener over 600000 gider at gøre en ekstra indsats for at få det op igen. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Vil Cepos fjerne rentefradraget til "de rigeste" ?
Læser | 01.02.2012 kl 14:44
Eller hvad med fradrag for livrente?

Vil man spare op, er det vel ens opgave selv og ikke noget der skal støttes af staten igennem tilskud.
Eller hvad med fradrag for livrente?

Vil man spare op, er det vel ens opgave selv og ikke noget der skal støttes af staten igennem tilskud. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Tilskud ... måske, men staten kan under alle omstændigheder ikke klare byrden selv
Hesselberg | 01.02.2012 kl 17:26
Hvis det ikke er attraktivt at spare op, så kan vi lige så godt betale skatten nu, og leve af pengene - eller arbejde mindre, fordi der ikke er grund til at spare op. Så står staten til sidst med et gigantisk problem, når vi alle skal have folkepension fordi det ikke var attraktivt at spare op.... Læs mere
Hvis det ikke er attraktivt at spare op, så kan vi lige så godt betale skatten nu, og leve af pengene - eller arbejde mindre, fordi der ikke er grund til at spare op. Så står staten til sidst med et gigantisk problem, når vi alle skal have folkepension fordi det ikke var attraktivt at spare op.

Næ du, lad os gøre det attraktivt at spare op, og regulér så på folkepensionen når den tid kommer. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Det er pensionsselskabernes opgave - ikke statens
Læser | 01.02.2012 kl 18:02
For høje administrationsudgifter mm.

Problemer som ATP mig bekendt ikke har.
For høje administrationsudgifter mm.

Problemer som ATP mig bekendt ikke har. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Tilskud
Deterdeandresskyld | 01.02.2012 kl 17:07
Så du mener at rentefradrag er et "tilskud" fra staten? Er skattelettelser også "tilskud"? Så når skatten sættes op betyder det vi skal bidrage mere til fælleskabet, og når skatten lettes er det "tilskud"?
Jeg elsker rød skatteretorik...
Så du mener at rentefradrag er et "tilskud" fra staten? Er skattelettelser også "tilskud"? Så når skatten sættes op betyder det vi skal bidrage mere til fælleskabet, og når skatten lettes er det "tilskud"?
Jeg elsker rød skatteretorik... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Rentefradrag er da et subsidie til boligejere
Læser | 01.02.2012 kl 18:05
Det var mere relevant at fjerne det, end at øge skatten på arbejde for familier med børn som de konservative foreslår. Et parti der i forvejen har været med til at køre dansk økonomi ned med deres ubegavede skattestop.
Det var mere relevant at fjerne det, end at øge skatten på arbejde for familier med børn som de konservative foreslår. Et parti der i forvejen har været med til at køre dansk økonomi ned med deres ubegavede skattestop. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Børnecheck og fx folkepension
Realeco | 01.02.2012 kl 14:40
Når et pensionistægtepar når en indkomst udover folkepensionen på 129.000 kr beskæres forbrugsmuligheden via skat og mistet pension med ca 70% for hver ekstra iundkomst der erhverves. Dette indlæg indgives blot for også at belyse forholdet fra den side, både med hensyn til om det kan betale sig ... Læs mere
Når et pensionistægtepar når en indkomst udover folkepensionen på 129.000 kr beskæres forbrugsmuligheden via skat og mistet pension med ca 70% for hver ekstra iundkomst der erhverves. Dette indlæg indgives blot for også at belyse forholdet fra den side, både med hensyn til om det kan betale sig at øge sin arbejdsindsats i sin pensionstilværelse og om en opsparing til egenpension i dette lys stadig er et gode før pensioneringen. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Børnecheck
Bachman | 01.02.2012 kl 14:34
Danmark er en nation af mellemindkomster. Hver eneste gang starter debatten med at de rigeste skal betale. Så finder man udaf at der er alt for få rige. Fx. er der kun 30.000 som tjener mere end 1 mio. Derfor vil en millionærskat stort set ikke give noget særligt provenu og en fjernelse af børnec... Læs mere
Danmark er en nation af mellemindkomster. Hver eneste gang starter debatten med at de rigeste skal betale. Så finder man udaf at der er alt for få rige. Fx. er der kun 30.000 som tjener mere end 1 mio. Derfor vil en millionærskat stort set ikke give noget særligt provenu og en fjernelse af børnechecken for de rigeste giver ej heller noget væsentligt provenu. Derfor ender det altid med at mellemindkomsterne skal bidrage yderligere.
I 1987 blev børnechecken en del af et skatteforlig og udbetalingerne blev herefter foretaget fra skatteministeriet.
Lad det nu være en del af en skattereform igen, hvor forhåbentlig alle fradrag og tilskudsordninger inddrages i en løsning som kan give vækst og gøre det attraktivt at arbejde Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
afskaf børnecheck
christ | 01.02.2012 kl 14:25
hvor ynkeligt og skræmmende at læse disse kommentarer fra velbjergede og højtlønnede topskatteydere, der at dømme efter kommentarerne må gå fra hus og hjem uden samfundets hjælpende bidrag til børnenes bedste.

og sært, at de samme mennesker i årene under fjogh og løkke stod i kø med k... Læs mere
hvor ynkeligt og skræmmende at læse disse kommentarer fra velbjergede og højtlønnede topskatteydere, der at dømme efter kommentarerne må gå fra hus og hjem uden samfundets hjælpende bidrag til børnenes bedste.

og sært, at de samme mennesker i årene under fjogh og løkke stod i kø med krav om nedsættelse af offentlige ydelser til de svageste ud fra en forventning om, at genereret nød med afsæt i reduceret offentlig hjælp ville bane vejen for øget arbejdslyst...

...og totalt afsporet fortsat at kræve reducerede direkte skatter på lønindkomster, når internationale skattesammenligninger entydigt viser, at dansk skat på lønindkomster sammen med de engelske skatter er lavest i de lande Danmark normalt sammenligner sig med...

...det massive danske skattetryk opstår som følge af landets utallige indirekte skatter, der langt hen af vejen er ens for alle. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
børnecheck
kurt | 01.02.2012 kl 14:46
Så sandt som det er sagt.Men de højlønnede vil selfølgelig have penge for at avle børn,grådigheden lever jo ,og hvorfor bruge tid på at avle børn ,hvis vi alligevel ikke får penge for det.Føj for en klam indstilling til det at have børn,
Så sandt som det er sagt.Men de højlønnede vil selfølgelig have penge for at avle børn,grådigheden lever jo ,og hvorfor bruge tid på at avle børn ,hvis vi alligevel ikke får penge for det.Føj for en klam indstilling til det at have børn, Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Velbjergede og højtlønnede...?
Hovsa | 01.02.2012 kl 14:43
Jaja, klasse og misundelse fornægter sig så sandelig ikke! En samlet husstandsindkomst på 600.000 er hverken velbjerget eller højtlønnet i dette land! Og hvis du nu også havde prøvet at bo og arbejde nogle år i udlandet, så havde du vidst, hvad du talte om. Enten skal børnechekken afskaffes for A... Læs mere
Jaja, klasse og misundelse fornægter sig så sandelig ikke! En samlet husstandsindkomst på 600.000 er hverken velbjerget eller højtlønnet i dette land! Og hvis du nu også havde prøvet at bo og arbejde nogle år i udlandet, så havde du vidst, hvad du talte om. Enten skal børnechekken afskaffes for ALLE, ellers skal den bestå for ALLE! Det er en del af det gode det er, at bo i et land med verdens højeste skattetryk! Hvis ikke man giver noget igen, så er der snart arbejdstagere INGEN tilbage til at forsørge resten - hvorfor skulle de gidde det? Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Nu må det stoppe
Michael | 01.02.2012 kl 14:05
Jeg begriber ikke denne debat, vi er 49 % af Danskerne der arbejder, vi skal forsørge 51 % som af den ene eller den anden grund ikke arbejder, det er så de 51 % som IKKE bidrager som skal bestemme og forvalte det som de 49 % tjener ind til fælleskassen.
Nu bringes så et muligt lovforslag om ... Læs mere
Jeg begriber ikke denne debat, vi er 49 % af Danskerne der arbejder, vi skal forsørge 51 % som af den ene eller den anden grund ikke arbejder, det er så de 51 % som IKKE bidrager som skal bestemme og forvalte det som de 49 % tjener ind til fælleskassen.
Nu bringes så et muligt lovforslag om at en af de få goder der ved at betale en god del af ens indkomst i skat, også skal fjernes for store dele af de 49 % som bidrager til at de 51 % kan få .....Det må stoppe nu... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Stop børne chekken til alle.
Gæst | 01.02.2012 kl 13:39
Stop børne chekken til alle.
Stop børne chekken til alle. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Enten skal alle have eller kun de lavstlønnede!
Gæst | 01.02.2012 kl 13:12
Vores hustandsindkomst er på den gode side af 1 mio., men vi føler bestemt ikke at vi er rige!! Vi har 3 børn og er afhængig af at have 2 biler for at kunne passe vores arbejde. Hvis børnechecken bliver fjernet betyder det et relativt stort indgreb i vores rådighedsbeløb. Jeg er tilhænger af at i... Læs mere
Vores hustandsindkomst er på den gode side af 1 mio., men vi føler bestemt ikke at vi er rige!! Vi har 3 børn og er afhængig af at have 2 biler for at kunne passe vores arbejde. Hvis børnechecken bliver fjernet betyder det et relativt stort indgreb i vores rådighedsbeløb. Jeg er tilhænger af at ikke alle skal have offentlige ydelser, men så længe skatten er så ekstrem højt så mener jeg alle skal have børnechecken, det er trods alt børnene der skal sikre samfundet på den lange bane. Hvis børnechecken skal fjernes skal den kun være for de laveste indkomster d.v.s hustandsindkomster under kr. 250.000 for enlige og kr. 400.000 for samlevende. Alle andre skal ikke være berettiget. Ligeledes bør man også se på ældrechecken..
Alle forringelser bør følges op af skattelettelser så det til enhver tid kan betale sig at arbejde... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Usympatisk
Den undrende | 01.02.2012 kl 14:55
Det var da en usympatisk udtalelse at hvis man har en husstandsindkomst på 1 mio. så føler i jer ikke rige..tror da nok lige i har et forbrugs problem der...selvforskyldt i øvrigt.

Dog er jeg enig i at det er de fattigste eksempelvis indkomst under 400.000 der skal have børnecheck saml... Læs mere
Det var da en usympatisk udtalelse at hvis man har en husstandsindkomst på 1 mio. så føler i jer ikke rige..tror da nok lige i har et forbrugs problem der...selvforskyldt i øvrigt.

Dog er jeg enig i at det er de fattigste eksempelvis indkomst under 400.000 der skal have børnecheck samlevende eller ej. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Man er ikke fattig med en indkomst på 400.000
Hesselberg | 01.02.2012 kl 17:33
... men det er fx pensionisterne, der må leve af folkepensionen, og når de kommer på plejehjem - hvis de overlever så længe - skal betale for alt.
... men det er fx pensionisterne, der må leve af folkepensionen, og når de kommer på plejehjem - hvis de overlever så længe - skal betale for alt. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
free ride
lk | 01.02.2012 kl 13:27
Fint nok at fjerne børne checken men så skal det gælde alle! En indkomst afhængig check er blot endnu mere omfordeling i landet med verdens højeste skatter.

I samme omgang ville det være passende at fjerne alle de tillægs ydelser som "enlige" mødre rager til sig. Samt lukke for indvand... Læs mere
Fint nok at fjerne børne checken men så skal det gælde alle! En indkomst afhængig check er blot endnu mere omfordeling i landet med verdens højeste skatter.

I samme omgang ville det være passende at fjerne alle de tillægs ydelser som "enlige" mødre rager til sig. Samt lukke for indvandrenes åbenlyse misbrug af systemet. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Det bliver værre og værre!!!
LoveLife | 01.02.2012 kl 13:09
En husstandsindkomst på 600.000kr er trods alt "kun" 25.000kr i indkomst før skat pr person pr måned. Der er vel relativt mange jobs i dagens Danmark som giver en sådan indkomst?!
Især når man ser på hvor høj en indkomst man skal have for overhovedet at komme i betragtning til køb af bolig, ... Læs mere
En husstandsindkomst på 600.000kr er trods alt "kun" 25.000kr i indkomst før skat pr person pr måned. Der er vel relativt mange jobs i dagens Danmark som giver en sådan indkomst?!
Især når man ser på hvor høj en indkomst man skal have for overhovedet at komme i betragtning til køb af bolig, både idag og under boligboblen.
Jeg synes det er helt fair at skære i børnechecken, men grænsen på 800.000kr i husstandsindkomst, som der før har været nævnt, er da noget mere rimelig... Så er man alligevel oppe omkring topskatteniveau, hvilket giver et endnu større incitament til at gå ned i tid, da man udover topskat også får højere marginalskat.
Men det tænker de røde ikke på, der skal bare penge i kassen her og nu!
På samme måde som med de helt håbløse beløbsgrænser på pensionsindbetalinger. De kommende generationer kommer til at betale dyrt for alt det her.
Men det er da en hurtig måde at få arbejdsløsheden ned på 0%... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Va ska a si.
jop | 01.02.2012 kl 13:09
Det vil træffe det vi med et nyt modeord kalder "hårdtarbejdende danskere" lige i smasken. Dem der kommer til at nyde godt af dette forslag er alle de nassere der er importeret fra mellemøsten. Ih hvor er det Radikalt ...
Det vil træffe det vi med et nyt modeord kalder "hårdtarbejdende danskere" lige i smasken. Dem der kommer til at nyde godt af dette forslag er alle de nassere der er importeret fra mellemøsten. Ih hvor er det Radikalt ... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Formuebestemt
Jens G | 01.02.2012 kl 12:45
Mener at "børnechecken" skal være formuebestemt og ikke indtægtsbestemt.
Den er ment som et SIKKERHEDSNET for børnefamilierne og ikke som en berigelse.
Mener at "børnechecken" skal være formuebestemt og ikke indtægtsbestemt.
Den er ment som et SIKKERHEDSNET for børnefamilierne og ikke som en berigelse. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Er det smart..
Jens | 01.02.2012 kl 13:04
.. at skabe incitament til ikke at spare op? Hvis ydelsen er formuebestemt, vil familier, der nærmer sig formuegrænsen, have incitament til at forbruge mere end de normalt ville, for ikke at gå glip af ydelsen. Mangel på opsparing kan blive dyrt for samfundet i sidste ende, da flere vil være mere... Læs mere
.. at skabe incitament til ikke at spare op? Hvis ydelsen er formuebestemt, vil familier, der nærmer sig formuegrænsen, have incitament til at forbruge mere end de normalt ville, for ikke at gå glip af ydelsen. Mangel på opsparing kan blive dyrt for samfundet i sidste ende, da flere vil være mere sårbare overfor at ende på offentlig forsørgelse, hvis udviklingen pludselig går den forkerte vej.. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Når værten ikke bliver inviteret med til bordet!
Holest | 01.02.2012 kl 12:42
En families brutto indkomst er i dag sjældent lig med et højt rådighedsbeløb!

Er en familie med børn heldig/dygtig nok til at have en samlet brutto indkomst over 600.000, er der samtidig stor sandsynlighed for, at pågældende familie er i starten af deres afbetaling på boliglån, billån ... Læs mere
En families brutto indkomst er i dag sjældent lig med et højt rådighedsbeløb!

Er en familie med børn heldig/dygtig nok til at have en samlet brutto indkomst over 600.000, er der samtidig stor sandsynlighed for, at pågældende familie er i starten af deres afbetaling på boliglån, billån mv. Aktiver familien har tilvalgt på baggrund af budgetlægning af deres indkomster, herunder børnepenge.

Nuvel sådanne aktiver kan måske af nogen betragtes som unødvendig luksus, men ikke desto mindre er det for mange familier, den virkelighed de sidder i nu.

Jamen så må de familier jo bare afhænde disse aktiver, hvis de ikke længere har råd!

Dette synes at være den bagvedliggende logik ? altså hvis man skal strække sig så langt, at man finder logik i at fjerne børnepengene fra familier med høj bruttoindkomst.

Desværre har vi i dag et samfund med næsten ingen mobilitet grundet et fastfrossent boligmarked og et jobmarked i bakgear. Derfor vil de færreste familier kunne sælge deres bolig såfremt det blev nødvendigt, ligeså vil det for mange være helt uoverskueligt at komme til arbejde uden bil.

Konsekvensen af at miste forventede rådighedsbeløb, vil dermed føre til, at regninger ikke kan betales, hvilket i værste fald kan betyde tvangsaktion eller lign.

Sådanne konsekvenser synes at være fuldstændig urimelige, særligt set ud fra den betragtning at grundlaget for at staten overhovedet kan udbetale børnepenge, jo hovedsagligt kommer fra disse høj indkomst-familier.

Det kan dermed ikke opleves anderledes end, at værten for gildet i demokratiets navn er blevet låst ude af gæsterne, da de desværre var i flertal, men gæsterne skal nok efterlade regningen?

Mange tak.
Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
BC
lk | 01.02.2012 kl 13:03
Fint nok at fjerne børne checken men så skal det gælde alle! En indkomst afhængig check er blot endnu mere omfordeling i landet med verdens højeste skatter.

I samme omgang ville det være passende at fjerne alle de tillægs ydelser som "enlige" mødre rager til sig. Samt lukke for indvand... Læs mere
Fint nok at fjerne børne checken men så skal det gælde alle! En indkomst afhængig check er blot endnu mere omfordeling i landet med verdens højeste skatter.

I samme omgang ville det være passende at fjerne alle de tillægs ydelser som "enlige" mødre rager til sig. Samt lukke for indvandrenes åbenlyse misbrug af systemet.


Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Marginal skat - bruttoskat
Stokholm | 01.02.2012 kl 12:32
Smart definition af marginalskat. Man glemmer at vi også har en bruttoskat på 7% som beregnes før fradrag. Vi lander derfor over 70% for visse børnefamilie/indkomsttyper + moms.
Smart definition af marginalskat. Man glemmer at vi også har en bruttoskat på 7% som beregnes før fradrag. Vi lander derfor over 70% for visse børnefamilie/indkomsttyper + moms. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Nej vi har en bruttoskat på 8% - men lander ikke over 70%
Lars :) | 01.02.2012 kl 18:02
Hvorfor kan i ikke slå almindelige informationer op og citere rigtigt. Al saglighed forsvinder jo, med sådan en gang sjusk.

Vi har en bruttoskat på 8%. Af de 92% der er tilbage betaler man ca 37% i grundskat og ca 52% i topskat. Det betyder at man af 1 kr har 0.92 x 0.63 = 0,5796 ... Læs mere
Hvorfor kan i ikke slå almindelige informationer op og citere rigtigt. Al saglighed forsvinder jo, med sådan en gang sjusk.

Vi har en bruttoskat på 8%. Af de 92% der er tilbage betaler man ca 37% i grundskat og ca 52% i topskat. Det betyder at man af 1 kr har 0.92 x 0.63 = 0,5796 tilbage og en marginalskat på 42.04% eller af indtægter over topskattegrænsen 0.92 x 0.48 = 0,4416 tilbage og en marginalskat på 55.84%. Det kan snige sig ganske lidt op i meget dyre kommuner, men aldrig i nærheden af blot 60% og slet ikke 70%.

Selv hvis man tænker sig, at de 0,4416 kr alle anvendes til at købe momsede vare. vil man dog få vare for 0,8 x 0.4416 = 0.3533 kr og en effektiv marginalbeskatning på 64.67%. Højt - javel - men dog slet ikke 70%. Et almindeligt forbrug er heller ikke 100% momsbelagt.

Du skal over i forbrug af vare som biler, alkohol og tobak eller i modregning i sociale ydelser, SU ol. før både 70, 80 ja over 100% marginalskat kommer på tale.

Lars :)

Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Folk i arbejde...
gudbergs | 01.02.2012 kl 12:05
skal bare betale mere til statskassen.
Interessant at se debatten tage en drejning væk fra den originale tanke bag børnechecken, nemlig at forældre skal ligestilles samenlignelige personer uden børn, dvs. horisontal og IKKE vertikal sammenligning !
Og meget ærgeligt at alle østarbejde ... Læs mere
skal bare betale mere til statskassen.
Interessant at se debatten tage en drejning væk fra den originale tanke bag børnechecken, nemlig at forældre skal ligestilles samenlignelige personer uden børn, dvs. horisontal og IKKE vertikal sammenligning !
Og meget ærgeligt at alle østarbejde hermed kan trække en børnecheck til børn der bor uden for DK, hvorimod dem der bidrager mest (i kr) til statskassen skal have en skattestigning. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Et flertal for forringelse af børneydelsen..
Jens | 01.02.2012 kl 11:59
Det siger jo ikke så meget, at kun et mindretal ønsker, at børneydelsen skal bestå for alle, mens 7 ud af 10 mener, at den skal være indkomstafhængig. Det er jo kun et mindretal i Danmark (i forhold til den samlede vælgerbase på ca. 4 mio.), der tjener over 600.000 og har børn. I et flertalsdemok... Læs mere
Det siger jo ikke så meget, at kun et mindretal ønsker, at børneydelsen skal bestå for alle, mens 7 ud af 10 mener, at den skal være indkomstafhængig. Det er jo kun et mindretal i Danmark (i forhold til den samlede vælgerbase på ca. 4 mio.), der tjener over 600.000 og har børn. I et flertalsdemokrati er det jo nemt at finde flertal for forringelser af vilkår for minoriteter.. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Den sociale arv
Gæst | 01.02.2012 kl 11:58
Ja, vi bliver berørt af den omtalte ændring. For at opretholde den den indtægt er begge voksne nødt til at arbejde. Men vi har 4 børn. Forringes værdien af børnechecken, kan det ikke længere betale sig at have 2 indtæger til familien.
Nu er arbejde ikke kun et spørgsmål om at tjene penge, me... Læs mere
Ja, vi bliver berørt af den omtalte ændring. For at opretholde den den indtægt er begge voksne nødt til at arbejde. Men vi har 4 børn. Forringes værdien af børnechecken, kan det ikke længere betale sig at have 2 indtæger til familien.
Nu er arbejde ikke kun et spørgsmål om at tjene penge, men ændres børnechekken er der ikke længere incitament til at arbejde for 1 af os i familien. Lidt trist, men da en overvejelse værd.
Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Det samme her:)
Hovsa | 01.02.2012 kl 12:31
Den har vi skam også regnet ud. Bliver det vedtaget, at familien med en husstandsindkomst på over 600.000 ikke skal have børnepenge, så siger jeg mit job op, og passer børnene hjemme. Med tanke på, hvad vi så sparer til børnehve, ekstra bil, pendlerudgifter og manglende børnepenge, så går vi i pl... Læs mere
Den har vi skam også regnet ud. Bliver det vedtaget, at familien med en husstandsindkomst på over 600.000 ikke skal have børnepenge, så siger jeg mit job op, og passer børnene hjemme. Med tanke på, hvad vi så sparer til børnehve, ekstra bil, pendlerudgifter og manglende børnepenge, så går vi i plus, hvis jeg ikke længere arbejder...det er da mærkeligt:) men dog sandt. Så bring it on, bare fjern børnepengene for dem, der tjener over 600.000. Men mærkeligt at bo i et land, hvor det ikke skal betale sig at arbejde...elller prøver regeringen at tvinge kvinderne tilbage til kødgryderne..? Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Mindre overførselsindkomst = Højere skat ?
Henrik007 | 01.02.2012 kl 11:52
Det er overraskende at dem der normalt taler mod overførselsindkomster nu har fundet argumentet : Lavere overførsels indkomster = Mindre motivation til at arbejde mere.
Det er overraskende at dem der normalt taler mod overførselsindkomster nu har fundet argumentet : Lavere overførsels indkomster = Mindre motivation til at arbejde mere. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Børnechecken er ikke en overførselsindkomst
Læser | 01.02.2012 kl 12:35
Det er et tidligere fradrag, der blev fjernet og erstattet af en check. Helt på samme måde, som du har et personfradrag.
Det er et tidligere fradrag, der blev fjernet og erstattet af en check. Helt på samme måde, som du har et personfradrag. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
skat på bolig
Kenneth | 01.02.2012 kl 11:46
Så viser Socialdemokraterne deres sande væsen. ?Vi lægger op til en skattereform, hvor vi er helt åbne for, hvad vi kan inddrage, og der er ingen hellige køer", dette må betyde at boligskatten igen er til debat. Spændende drejning må jeg sige...
Så viser Socialdemokraterne deres sande væsen. ?Vi lægger op til en skattereform, hvor vi er helt åbne for, hvad vi kan inddrage, og der er ingen hellige køer", dette må betyde at boligskatten igen er til debat. Spændende drejning må jeg sige... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Kapitalgrænse
Jens G | 01.02.2012 kl 11:46
Hos pensionister er der en formuegrænse på kr. 77.700 for at få ældrecheckken.
Sæt også denne formuegrænse for børnechecken.
Hvis man har formue på over kr. 77.700 så gives hverken ældrecheck eller børnecheck. Grænserne må være ens.
Hos pensionister er der en formuegrænse på kr. 77.700 for at få ældrecheckken.
Sæt også denne formuegrænse for børnechecken.
Hvis man har formue på over kr. 77.700 så gives hverken ældrecheck eller børnecheck. Grænserne må være ens. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Marginalskat
kurt | 01.02.2012 kl 11:35
Ja ,malk dem der tjener over 600000 og bliv ved med at malke fra 600000 og opefter og vi må håbe det aldrig får ende.
Ja ,malk dem der tjener over 600000 og bliv ved med at malke fra 600000 og opefter og vi må håbe det aldrig får ende. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Du mener 300000 ik?
ole | 01.02.2012 kl 22:15
Det er jo den samlede hustandsindtægt for 2 voksne der skal være 600000, så reelt er det jo kun en månedsløn på 25000 der skal til før der skal malkes!

Jeg fatter ikke at politikerne seriøst kan mene dette.

Jeg tror ikke folk uden børn gør sig begreb om hvor store økonomiske... Læs mere
Det er jo den samlede hustandsindtægt for 2 voksne der skal være 600000, så reelt er det jo kun en månedsløn på 25000 der skal til før der skal malkes!

Jeg fatter ikke at politikerne seriøst kan mene dette.

Jeg tror ikke folk uden børn gør sig begreb om hvor store økonomiske omkostninger der er ved at have børn. Som samfund er vi nødt til at understøtte dette, da befolkningstilvæksten ellers vil falde. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Fuldtid og deltid...
Rune | 02.02.2012 kl 01:47

Jeg tror mange familier har en på fuld tid og en på deltid, men fremtiden er klart fuldtid+hjemmegående jf. tidligere indlæg og bøncheck er dråben.

fultid person får bundfradrag fra hjemmegående ( værdi ca. 2000/mnd ).
deltid --> hjemmegående sparer os:
+ 4500/mnd i vug... Læs mere

Jeg tror mange familier har en på fuld tid og en på deltid, men fremtiden er klart fuldtid+hjemmegående jf. tidligere indlæg og bøncheck er dråben.

fultid person får bundfradrag fra hjemmegående ( værdi ca. 2000/mnd ).
deltid --> hjemmegående sparer os:
+ 4500/mnd i vuggestue + børnehave
+ 3000/mnd til ekstra bil
+ 1000/mnd pga. god tid til tilbudsjagt og brugtkøb frem for nykøb
+ 2400/mnd pga. børnepenge ikke mistes (fuld tid kan frit tjene op til 600kkr)

netto: 12.900,-
tabt arbejdsfortjeneste deltid: ca. - 11.000,-

uaha ha ha ha.....jesus hvor død sygt...but bring it on...det er jo selvregulerende
det lort....men hvorfor har vi ikke gjort det for lang tid siden....fordi det er død sygt og fordi der er et marginalt plus pga. børnechecken.... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend

Deltag i debatten

Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Annonce:

Børsen Shop lige nu

Børsen abonnement