Politik

25 indlæg til denne artikel

Deltag i debatten
Løkkes spindoktor skuffet over danskerne
Foto : Colourbox

Løkkes spindoktor skuffet over danskerne

Relateret indhold

Borsen.dk


17-02-2010 15:38 Søs Marie Serup, som er Lars Løkke Rasmussens spindoktor, udgyder sin frustation over danskerne på netværket Facebook.

Hun synes nemlig, at vi er alt for svære at tilfredsstille, og det er skattelettelserne et godt eksempel på, skriver Politiken.dk.

"Skattelettelsernes natur: først vil vi ikke have dem, når vi så får dem, er de aldrig store nok, men hvis nogen truer med at tage dem fra os, så flejner vi på tværs! Danmark er et dejligt land at lege politik i," skriver hun sarkastisk på sin facebook-profil.

Er politik en leg?

Den kommentar får redaktøren for den liberale netavise 180grader, Ole Birk Olesen, op ad stolen.

"Er det noget, I gør i Statsministeriet? Leger med politik," spørger han statsministerens spindoktor på hjemmesiden Facebook og får svar tilbage.

"Der er i hvert fald dage, hvor man har følelsen af, at alle partier leger en leg, vi kalder politik. Hvis det hele var alvor og blev taget alvorligt, så ville det være nemmere," skriver Søs Marie Serup.
borsen statistik bnt
*****||*****Løkkes spindoktor skuffet over danskerne*****||*****Søs Marie Serup, som er Lars Løkke Rasmussens spindoktor, udgyder sin frustation over danskerne på netværket Facebook.*****||*****

Forstå det dog ..
Frisko | 23.02.2010 kl 07:43
Den borgerlige regering klamre sig til magten og misbruger alt og alle ..
Den borgerlige regering klamre sig til magten og misbruger alt og alle .. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Løkkes spindoktor.......
Fornæs | 20.02.2010 kl 11:58
Det er dog fantastisk, at journalisten Cathrine Kier, der angives at være forf. til dette debatindlæg ikke kender forskel på ad og af. - Her får hun "- redaktøren for den liberale netavis 180grader, Ole Birk Olesen, op ad stolen" - hvordan skal vi forstå det? Klæber han 'op ad' stolen eller h... Læs mere
Det er dog fantastisk, at journalisten Cathrine Kier, der angives at være forf. til dette debatindlæg ikke kender forskel på ad og af. - Her får hun "- redaktøren for den liberale netavis 180grader, Ole Birk Olesen, op ad stolen" - hvordan skal vi forstå det? Klæber han 'op ad' stolen eller hvad? Skal han ud af stolen. også metaforisk, - må han vel op af den? Det er ikke godt nok Cathrine!!!! Mvh. Finn Hansen Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
CJ | 21.02.2010 kl 16:58
Fornæs: Ved onlinenyheder går det ofte lidt hurtigere end det trykte medie - hvilket er tiltalende for dem, som skal have den sidste opdatering. Sådanne fejl vil du højest sandsynligt ikke finde i den trykte avis, hvor der er mere fokus på detaljen, og ikke tidspresset.
Fornæs: Ved onlinenyheder går det ofte lidt hurtigere end det trykte medie - hvilket er tiltalende for dem, som skal have den sidste opdatering. Sådanne fejl vil du højest sandsynligt ikke finde i den trykte avis, hvor der er mere fokus på detaljen, og ikke tidspresset. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Sandheden er som bekendt ilde hørt ....
SPAMM | 17.02.2010 kl 20:37
og hvor har Søs Marie Serup dog ret i sine betragtninger som til forskel fra alt det andet sludder og vrøvl man kan observere på denne blog også er en dejlig koncis karakteristik af ihvertfald en del danskeres forvirrede om ikke småtskårne tilgang til tilværelsen og dens indhold.
og hvor har Søs Marie Serup dog ret i sine betragtninger som til forskel fra alt det andet sludder og vrøvl man kan observere på denne blog også er en dejlig koncis karakteristik af ihvertfald en del danskeres forvirrede om ikke småtskårne tilgang til tilværelsen og dens indhold. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
procura | 18.02.2010 kl 15:53
Fuldstændigt ligesom flommefede middelaldrende danskere skaber sig lystigt på tyrkiske strande - uden respekt for lokale kulturer. Jeg så ikke at de fremmede kom ind i debatten i dit forrige indlæg - derimod så jeg en meget bitter mand der ikke længere kan følge med. Men 1956 passer nu mege... Læs mere
Fuldstændigt ligesom flommefede middelaldrende danskere skaber sig lystigt på tyrkiske strande - uden respekt for lokale kulturer. Jeg så ikke at de fremmede kom ind i debatten i dit forrige indlæg - derimod så jeg en meget bitter mand der ikke længere kan følge med. Men 1956 passer nu meget godt med hippiekulturen - skampletten af dansk ungdom. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Kimber | 18.02.2010 kl 10:35
Nej det var ikke i Hitler tiden, jeg er født i 1956 altså lang tid efter. Men det er en typisk "Hitler" bemærkning hvergang man siger noget der ikke passer med andres holdninger. Det samme hvis man udtaler sig lidt negativt om de fremmede i VORES land, jeg er ikke rasist er selv gift med en udl... Læs mere
Nej det var ikke i Hitler tiden, jeg er født i 1956 altså lang tid efter. Men det er en typisk "Hitler" bemærkning hvergang man siger noget der ikke passer med andres holdninger. Det samme hvis man udtaler sig lidt negativt om de fremmede i VORES land, jeg er ikke rasist er selv gift med en udlænding, men skik følge eller land fly, pg kan de ikke leve med det, så er det bare ud af landet, der må være et bedre land til dem et andet sted så. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
procura | 18.02.2010 kl 07:34
Var det ikke også i den periode Hitler regerede - og børn fik klø som andre skiftede sokker. Tror du ikke lige du skulle køle lidt ned Kimber - der er sket en samfundsudvikling som i langt de fleste henseende er positivt med frihed, muligheder osv. At drømme om et samfund reguleret som Kina... Læs mere
Var det ikke også i den periode Hitler regerede - og børn fik klø som andre skiftede sokker. Tror du ikke lige du skulle køle lidt ned Kimber - der er sket en samfundsudvikling som i langt de fleste henseende er positivt med frihed, muligheder osv. At drømme om et samfund reguleret som Kina er decideret sygt. Jeg mindes en vis 60' generation som opfattede dem selv meget vigtige - var det ikke dem der skulle realisere sig selv. Jeg tror ikke vores nuværrende generationer opfører sig mere uansvarligt! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Kimber | 17.02.2010 kl 22:26
Alting er relativt som Albert Einstein sagde. I "GAMLE" dage tænkte man mere på hvad der er godt for samfundet er godt for mig. Idag tænker man MIG MIG OS SÅ MIG IGEN, skide værre med samfundet. I gamle dage var der adskillige børn i de fleste familier og man sov flere børn på færre m2 = flere... Læs mere
Alting er relativt som Albert Einstein sagde. I "GAMLE" dage tænkte man mere på hvad der er godt for samfundet er godt for mig. Idag tænker man MIG MIG OS SÅ MIG IGEN, skide værre med samfundet. I gamle dage var der adskillige børn i de fleste familier og man sov flere børn på færre m2 = flere i en seng og ikke noget med eget værelse. Desuden var der noget der hed værnepligt ,det gav en en følelse af fællesskab. Lad os indfører tvungen værnepligt igen, så folk kan få et lidt andet livssyn, for som det er nu, kører det den forkerte vej. I Kina kan man ikke komme på universitetet hvis ikke man har været i millitæret eller arbejdet som landarbejder i min 2 år, dette bevirker at de fleste ikke glemmer deres rødder og at de ikke bliver så "OVERLEGNE" OVER FOR ANDRE SENERE I LIVET. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Skuffet ?? Hvad fanden tror hun hun er!
John D. | 17.02.2010 kl 19:12
"Mor er ikke sur, mor er skuffet" Hun skulle måske have valgt et mindre krævende arbejde end spindoktor for en toppolitiker. Demokrati har den udfordring at man skal gøre alle glade og det kan man ikke, forstår man ikke det burde man ikke røre politik... så bliver man heller ikke skuffet.
"Mor er ikke sur, mor er skuffet" Hun skulle måske have valgt et mindre krævende arbejde end spindoktor for en toppolitiker. Demokrati har den udfordring at man skal gøre alle glade og det kan man ikke, forstår man ikke det burde man ikke røre politik... så bliver man heller ikke skuffet. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Hvem er Søs Marie Serup?
N.Roubini | 17.02.2010 kl 18:08
Og hvor er det lige hun har været henne de sidste 1œ år hvor hendes chef har ført sig frem som den mest pinlige statsminister i mands minde? Listen er lang med Løkkes fadæser, men er der noget at sige til det, når ens rådgiver har travlt med at udgyde sin utilfredshed med os tåbelige vælgere p... Læs mere
Og hvor er det lige hun har været henne de sidste 1œ år hvor hendes chef har ført sig frem som den mest pinlige statsminister i mands minde? Listen er lang med Løkkes fadæser, men er der noget at sige til det, når ens rådgiver har travlt med at udgyde sin utilfredshed med os tåbelige vælgere på facebook, fremfor at hjælpe hendes chef som er åbenlyst fejlcastet til hans job?! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bølle Bob | 18.02.2010 kl 07:51
Er der nogen der har nævnt borgmestre her ? Bortset fra det, er Socialdemokraterne vist heller ikke altid lige heldige her. Iøvrigt tror jeg ikke på at det Brixtofte gjorde var en enkelt mands værk. Jeg er sikker på at alle i kommunalbestyrelsen vidste besked hele vejen igennem.
Er der nogen der har nævnt borgmestre her ? Bortset fra det, er Socialdemokraterne vist heller ikke altid lige heldige her. Iøvrigt tror jeg ikke på at det Brixtofte gjorde var en enkelt mands værk. Jeg er sikker på at alle i kommunalbestyrelsen vidste besked hele vejen igennem. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
a.as | 17.02.2010 kl 22:58
Ja-ja. Sæt dig nu ind i tingene. Peter Brixtofte er da ikke socialdemokrat, men en lovprist venstremand der fik megen ros af VK-regeringen.
Ja-ja. Sæt dig nu ind i tingene. Peter Brixtofte er da ikke socialdemokrat, men en lovprist venstremand der fik megen ros af VK-regeringen. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bølle Bob | 17.02.2010 kl 19:49
Jeg kan uden problemer nævne mindst 2 socialdemokratiske statsministre i nyere tid som overgår de fleste andre i pinlighed...... Anker og Polledrengen :-)) Og hele deres slæng af pinlige ekstremt misundelige ministre - ikke mindst Ole Stavad og Carsten Koch. For slet ikke at tale om al der... Læs mere
Jeg kan uden problemer nævne mindst 2 socialdemokratiske statsministre i nyere tid som overgår de fleste andre i pinlighed...... Anker og Polledrengen :-)) Og hele deres slæng af pinlige ekstremt misundelige ministre - ikke mindst Ole Stavad og Carsten Koch. For slet ikke at tale om al deres pamperi. Hvad Socialdemokraterne gennem tiden ikke har revet til sig af midler fra de offentlige kasser får alt, hvad de Borgerlige har gjort af småting til at ligne småbørns drengestreger. Tager man f.eks. kun Socialdemokraternes voldtagelse af diverse kommunekasser ifm byfornyelser snakker vi her om hundreder af millioner kroner, hvis det ikke kommer op i milliarder Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
procura | 17.02.2010 kl 19:07
Han har vel kun været statsminister i 8 måneder! Og der er jo nok inegn tvivl om at du er en af dem hun betragter som tåbelig
Han har vel kun været statsminister i 8 måneder! Og der er jo nok inegn tvivl om at du er en af dem hun betragter som tåbelig Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Skuffet over danskerne
JeWi | 17.02.2010 kl 16:26
Vi er sgu også en hel del danskere - herunder mange borgerlige danskere - som er skuffet over regeringen! Det ville da være rart, om nogen af folketingets politikere kunne begynde at tage deres opgave (en opgave de jo selv har påtaget sig!) alvorligt. Her kunne regeringen passende gå foran - og... Læs mere
Vi er sgu også en hel del danskere - herunder mange borgerlige danskere - som er skuffet over regeringen! Det ville da være rart, om nogen af folketingets politikere kunne begynde at tage deres opgave (en opgave de jo selv har påtaget sig!) alvorligt. Her kunne regeringen passende gå foran - og hvis "spindoktoren" synes det bliver for kedeligt, burde hun finde et andet sted at lege. Der er næppe mange, der vil savne hende. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
skattelettelser
WTM | 17.02.2010 kl 16:20
Efter min mening burde man have fordelt skattelettelserne således, at folk med lavere indkomster havde fået en langt større del af kagen. Så var der kommet ordentlig gang i privatforbruget. I modsætning til de højtlønnede, vil de lavtlønnede bruge pengene på grund af et i forvejen presset budgett... Læs mere
Efter min mening burde man have fordelt skattelettelserne således, at folk med lavere indkomster havde fået en langt større del af kagen. Så var der kommet ordentlig gang i privatforbruget. I modsætning til de højtlønnede, vil de lavtlønnede bruge pengene på grund af et i forvejen presset budgett. Falder nok ikke i god jord her på sitet....... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bølle Bob | 18.02.2010 kl 13:27
anti-jante: Hvor er det dejligt for en gangs skyld at se et svar fra en fornuftig og visionær person. Fortsæt sådan :-))
anti-jante: Hvor er det dejligt for en gangs skyld at se et svar fra en fornuftig og visionær person. Fortsæt sådan :-)) Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
anti-jante | 18.02.2010 kl 12:44
Til Zzolg: du kan ligeså godt spare dig. Venstrefløjshattene forstår sig ikke på tal og økonomi, så for dem er din snak bzbzbzbzzzz (underlige lyde). Rigtig godt eksempel, men desværre blev dine modtagere sat af, der hvor der står 3,76%. Det er et procenttal, som sætter selv de allerkløgtigst... Læs mere
Til Zzolg: du kan ligeså godt spare dig. Venstrefløjshattene forstår sig ikke på tal og økonomi, så for dem er din snak bzbzbzbzzzz (underlige lyde). Rigtig godt eksempel, men desværre blev dine modtagere sat af, der hvor der står 3,76%. Det er et procenttal, som sætter selv de allerkløgtigste af venstrefløjshattene af. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bølle Bob | 18.02.2010 kl 09:33
Jeg er helt uenig i dig, bortset fra at du selvfølgelig kan have ret i at der er flere der får mulighed for at betale kr. 100.000 ind til pension. Men det synes jeg er en rigtig god idé - jeg synes bare ikke der skal være nogen øvre grænse for indbetalingerne. For betaler befolkningen ikke ... Læs mere
Jeg er helt uenig i dig, bortset fra at du selvfølgelig kan have ret i at der er flere der får mulighed for at betale kr. 100.000 ind til pension. Men det synes jeg er en rigtig god idé - jeg synes bare ikke der skal være nogen øvre grænse for indbetalingerne. For betaler befolkningen ikke rigeligt ind til pension i tide, så ender vi alle som fattigrøve på vore gamle dage. Jeg har heldigvis hele tiden gået ud fra at pensionsbeløbene ville blive ændret på et tidspunkt, så jeg har sådan set betalt alt ind i de år hvor der ikke var noget loft fordi jeg har villet sikre mig den samme levestandard når jeg er pensionist som jeg har nu. HAM DER HAR ALT: Denne person tror jeg ikke på du kender godt nok. For så ville du ikke skrive sådan. Jeg kender flere meget velhavende personer og tro mig, de bruger virkelig mange penge - og det af en eneste grund........ Fordi de kan !! BUNDSKATTENS EFFEKT Laver lige en simpel udregning uden fradrag og øvrige ting. Vi regner for nemheds skyld kun med bundskat. Bundskatten er på 3,76%. Lad os bare tage en person med kr. 200.000 i løn. Vi trækker så hans personfradrag fra på ca. kr. 43.000. Resten er så kr. 157.000. Den totale bundskat for denne person er så kr. 5903,20 Og det reelle tal vil blive mindre fordi, der i hvert tilfælde sikkert også bl.a. er nogle fradrag Tror du alvorligt det vil sætte et forbrugsboom igang, hvis lad os bare sige at bundskatten blev fjernet ? Jeg tror ikke på det. MELLEM OG TOPSKAT Nu er der ikke sket noget videre med topskatten - desværre. Så lad os et øjeblik holde den udenfor. Det er klart at, hvis en person f.eks. sparer kr. 50.000 eller 100.000 i mellemskat, så giver det et helt anderledes løft til forbruget. Og jo mere de sparer jo mere vil det påvirke følgende punkter: * Det giver meget mere dynamik i samfundet * Det får de kloge hoveder til at blive her * Det vil få kloge hoveder til at komme til landet. * Det giver øget iværksætterlyst = flere arbejdspladser * Det giver øget investeringslyst = flere arbejdspladser Jeg kan godt forstille mig at du ikke tror på dynamikken i det, men så kan det kun være fordi du ikke hører til gruppen, der betaler disse skatter. De virker direkte ødelæggende for al iværksætterlyst. Jeg kender f.eks. en, der fik en rigtig god idé. Lige pludselig kunne han se, at den ville give rigtig mange penge - faktisk rigtig mange millioner. Han valgte at lukke firmaet i Danmark mens det kørte på pumperne og åbnede så op i England i stedet. Nu sidder han og skovler penge ind i England og betaler 35% i skat. Ville det ikke have været rart at have beholdt sådan en person her så han kunne få flere gode idéer og føre dem ud i livet. Danmark og Danskerne mangler visioner - vi ender som et andenrangsland fordi en stor del af befolkningen er sygelig misundelige på de der kan og vil. Den er ikke længere end det - misundelse, misundelse og atter misundelse. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
mchlbk | 17.02.2010 kl 23:13
@zzolg: Du forholder dig ikke til substansen - at lettelser i bundskatten har større samfundsøkonomisk effekt end lettelser "højere oppe". Uanset du har ret i, at der er et loft på 100.000 på pensionsindbetaling vil flere nu nå det loft end tidligere. Eller pengene vil på anden vis blive op... Læs mere
@zzolg: Du forholder dig ikke til substansen - at lettelser i bundskatten har større samfundsøkonomisk effekt end lettelser "højere oppe". Uanset du har ret i, at der er et loft på 100.000 på pensionsindbetaling vil flere nu nå det loft end tidligere. Eller pengene vil på anden vis blive opsparet eller investeret, hvilket ikke gavner forbruget. Ligeledes: Den person der i forvejen har alt vil oftest ikke købe mere, han vil i stedet købe dyrere, hvilket heller ikke gavner beskæftigelsen. Lettelser i mellem- og topskat er ideologisk funderede. Tror man andet narrer man sig selv. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bølle Bob | 17.02.2010 kl 20:01
WTM: Hvordan ville du have gjort ? Når nu man fjerner mellemskatten får alle de, der betaler mellemskat procentuelt lige meget ud af det. Men det er klart at i kroner og ører får den, der tjener mest også mest ud af det. Førhen betalte han jo også mest mellemskat ikke ? Men lad os tage ... Læs mere
WTM: Hvordan ville du have gjort ? Når nu man fjerner mellemskatten får alle de, der betaler mellemskat procentuelt lige meget ud af det. Men det er klart at i kroner og ører får den, der tjener mest også mest ud af det. Førhen betalte han jo også mest mellemskat ikke ? Men lad os tage et eksempel...... Hvis en person tjener 160.000 kroner, hvordan skulle vedkommende så belønnes ? Skulle man gøre han/hun skattefri ? Jeg synes det er fair nok at vi betaler skat, men kan ikke se hvad der er fair ved at man PROCENTUELT skal betale mere blot fordi man tjener mere. APROPOS PENSION: Skattelettelserne vil aldrig komme til at gå til pension, da man har oprettet et loft på kr. 100.000 på pensionsindbetalinger. Dette er iøvrigt helt vanvittigt. Og pension er en god ting fordi det sikrer folk på deres gamle dage og det bliver læbende beskattet, så det gavner sådan set godt nok. Faktisk vil det her jo betyde at der kommer væsentlig flere penge til øjeblikkelig beskatning fordi de penge, der før blev indbetalt på pension, vil nu blive ude i systemet som løn og beskattes så med 51,5 % fremover. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jens G | 17.02.2010 kl 16:42
WTM - selvfølgelig har du ret. Så ville skattelettelserne gå til forbrug og sætte hjulne igang. Nu går de til pensionsopsparing, og det hjælper ikke rigtigt på noget.
WTM - selvfølgelig har du ret. Så ville skattelettelserne gå til forbrug og sætte hjulne igang. Nu går de til pensionsopsparing, og det hjælper ikke rigtigt på noget. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Conrad | 17.02.2010 kl 16:31
WTM - det kan godt være dit forslag ikke falder i god jord på sitet, men jeg køber den, for det er da den eneste anstændige måde at fordele skattelettelser på.
WTM - det kan godt være dit forslag ikke falder i god jord på sitet, men jeg køber den, for det er da den eneste anstændige måde at fordele skattelettelser på. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Løkkes spindoktor skuffet over danskerne
Conrad | 17.02.2010 kl 16:12
Nogen gange undres man over, at selv en borgerlig statsminister kan fremstå så inkompetent, som det er tilfældet med LLR. Men når man så hører om måden, hvorpå hans spindoktor "tænker" og taler, ja så er det lige pludselig ikke så underligt, hvor han har sine manglende evner fra. Kan vi da ikke s... Læs mere
Nogen gange undres man over, at selv en borgerlig statsminister kan fremstå så inkompetent, som det er tilfældet med LLR. Men når man så hører om måden, hvorpå hans spindoktor "tænker" og taler, ja så er det lige pludselig ikke så underligt, hvor han har sine manglende evner fra. Kan vi da ikke snart blive fri for at høre mere om "damens" sure opstød, for hold da op, hvor er hun ynkelig at høre på! Et godt råd herfra: køb dig en boksebold at afreagere på, og prøv så, om du ikke snart kan tage dit job mere alvorligt, eller gør den danske befolkning den tjeneste at søge job udenlands.. og tag hjertens gerne LLR med dig! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
"... skuffet over danskerne"
Kaaber | 17.02.2010 kl 16:05
Hvis hun er så skuffet, så måske hun skulle vælge et andet folk at udgyde sine perler for, fx Libyen eller Nordkorea hvor man sikkert bedre vil forstå at værdsætte hendes (og hendes chefs) talenter.
Hvis hun er så skuffet, så måske hun skulle vælge et andet folk at udgyde sine perler for, fx Libyen eller Nordkorea hvor man sikkert bedre vil forstå at værdsætte hendes (og hendes chefs) talenter. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk

Deltag i debatten

Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Annonce:

Børsen Shop lige nu

Børsen abonnement