Politik

16 indlæg til denne artikel

Deltag i debatten

Danske Bank roser Helle Thorning-Schmidt

17-02-2009 09:00 Danske Bank er enige med Socialdemokraterne i, at tiden er moden til at føre en mere ekspansiv finanspolitik.

"Det giver efter vores vurdering god mening at begynde at diskutere ekspansiv finanspolitik i Danmark. Vi står over for en økonomisk krise af historiske dimensioner," siger cheføkonom i Danske Bank Steen Bocian i en kommentar.

Dermed bakker Danske Bank op om et udspil fra Socialdemokraternes formand, Helle Thorning-Schmidt, der vil pumpe 36 mia. kr. ud i samfundet i en ambitiøs vækstplan.

Beskeden risiko for overophedning

Danske Bank hæfter sig ved, at Danmark står over for den værste krise siden 1970'erne med stigende ledighed, og at den økonomiske effekt ved at føre ekspansiv finanspolitik først viser sig efter et stykke tid.

"Der vil være en vis forsinkelse fra, at ændringerne foreslås, til at de rent faktisk får økonomisk effekt. Derfor betyder det mindre, at de officielle ledighedstal fortsat er meget lave. Risikoen for en overophedning må vurderes at være beskeden på nuværende tidspunkt," lyder vurderingen fra Steen Bocian.

Ikke ude af proportioner

Udspillet fra Helle Thorning-Schmidt svarer til en finanspolitisk lempelse på en 1 pct. af bruttonationalproduktet (BNP) i 2009 og 2010.

Det er ikke et tal, der skræmmer Danske Bank.

"Stimuli på 1 pct. af BNP to år i træk virker ikke ude af proportioner med, hvad der giver mening på det aktuelle tidspunkt," siger Steen Bocian.

Problematisk budgetunderskud

I samme åndedrag advarer han dog mod, at underskuddet på det offentlige budget kan blive et problem, hvis politikerne stimulerer økonomien for voldsomt.

Et offentligt budgetunderskud risikerer at underminere den danske fastkurspolitik, der er kronjuvelen i den økonomiske politik gennem de seneste 25 år.

"Kommer der fokus på underskuddet på den offentlige sektors saldo, kan det være med til at lægge pres på den danske fastkurspolitik – og dermed kan Nationalbanken blive tvunget til at sætte renten op," siger Steen Bocian og tilføjer:

"Det vil i givet fald modarbejde finanspolitikken, og det er derfor afgørende, at en eventuel vækstpakke tager hensyn til fastkurspolitikken."

Suppleres med skattelettelser

Helle Thorning-Schmidt vurderer, at vækstpakken vil skabe 18.000 arbejdspladser allerede i år. Det er en for optimistisk vurdering, lyder det fra Danske Bank.

"Givet at vækstpakken næppe kan forventes at få effekt før i andet halvår, synes der her at være tale om en lidt vel optimistisk vurdering," siger Steen Bocian.

Han kritiserer derudover sammensætningen af vækstpakken, hvor der er for lidt sikkerhed for, at Socialdemokraternes forslag på lang sigt vil gavne vækstpotentialet i dansk økonomi.

"Vi havde helt klart hellere set, at øgede offentlige investeringer, som har den kraftigste beskæftigelseseffekt på det korte sigt, var gået hånd i hånd med ufinansierede skattelettelser, som ville kunne hæve velstandsniveauet på det lidt længere sigt via de positive effekter på arbejdsudbuddet," siger Steen Bocian.

"Det er vigtigt, at pengene bruges fornuftigt – og det krav lever socialdemokraternes forslag ikke helt op til – men nogle af elementerne giver dog god mening – men bør suppleres med skattelettelser."
borsen statistik bnt
*****||*****Danske Bank roser Helle Thorning-Schmidt*****||*****Danske Bank er enige med Socialdemokraterne i, at tiden er moden til at føre en mere ekspansiv finanspolitik.*****||*****

Er det svært ? ja, det er.
miloch | 17.02.2009 kl 11:02
Et politisk parti melder ud og bliver skudt ned næsten inden forslaget er gennemlæst. Forslag: Alle partier melder ud med forslag til løsninger inden udgangen af februar. Sammensæt en gruppe af politikere og ikke politikere og sammen med Nationalbankens ledelse find frem til den plan, der kan sam... Læs mere
Et politisk parti melder ud og bliver skudt ned næsten inden forslaget er gennemlæst. Forslag: Alle partier melder ud med forslag til løsninger inden udgangen af februar. Sammensæt en gruppe af politikere og ikke politikere og sammen med Nationalbankens ledelse find frem til den plan, der kan samles flertal for i folketinget. Årsagen til at Nationalbanken skal med på råd er, at hvis planen sætter inflationen igang får vi øgede renter for at sikre krone kursen - og så er vi lige vidt. EEn ting bør vi alle bør kunne blive enige om, er at der skal ske noget nu. Om få måneder vil Danmarks erhvervsliv være igang med at rebe sejlene, og når det først er kommet til det punkt, hvor den enkelte virksomhed kæmper for sin egen eksistens, så er hensyn til omverdenen, herunder ledigheden og social ruin for medarbejderne og langsigtet planlægning for virksomhedens overlevelse, en luksus som en virksomhed i dyb krise ikke kan tillade sig. På det tidspunkt så kommer vi til at se politikerne løbe hen til vasken og vaske deres hånder for ansvaret. Det var de andre partier der ikke ville !!! Spændende at se hvem af politikerne, der har hård på brystet. De bliver belønnet ved næste valg. Just you wait and see !! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
a.as | 17.02.2009 kl 14:02
En kreds af "rigets bedste mænd",- a`la dem, der sidder i bankledelserne?
En kreds af "rigets bedste mænd",- a`la dem, der sidder i bankledelserne? Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 11:26
Det er muligt at man skal have mere indsigt i økonomi end en pølsemand, det uden at vide om der findes pølsemænd som har stor indsigt (beklager såfremt det er tilfældet). Men det behøver nu heller ikke at være bogorme, som dikterer vejen frem, "normale" danske virksomhedsledere som ... Læs mere
Det er muligt at man skal have mere indsigt i økonomi end en pølsemand, det uden at vide om der findes pølsemænd som har stor indsigt (beklager såfremt det er tilfældet). Men det behøver nu heller ikke at være bogorme, som dikterer vejen frem, "normale" danske virksomhedsledere som har prøvet dette scenarie før vil være godt rustet til at give deres besyv med. Ikke en ung knøs med en lang uddannelse, som aldrig har prøvet modgang, lad erfaring og de som har prøvet det "på egen krop" komme til orde! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jens G | 17.02.2009 kl 11:22
Er bestemt tilhænger af folkestyret. MEEENNNNNN i så svær en situation som vi står i nu, bør vi overveje et "EKSPERTSTYRE" som vi havde efter 2. Verdenskrig. Det var professionelle folk der løste opgaverne, og ikke brugte al deres tid på fnidder-fnadder. Det er klart at en pølsemand fra... Læs mere
Er bestemt tilhænger af folkestyret. MEEENNNNNN i så svær en situation som vi står i nu, bør vi overveje et "EKSPERTSTYRE" som vi havde efter 2. Verdenskrig. Det var professionelle folk der løste opgaverne, og ikke brugte al deres tid på fnidder-fnadder. Det er klart at en pølsemand fra Jylland ikke har samme viden/erfaring som en ekspert har! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 11:13
Fuldstændig enig!
Fuldstændig enig! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
For sent, desværre
Nielz | 17.02.2009 kl 10:06
Nu kan også Helle Thorning stille sig op i skammekrogen sammen med hovedparten af de kloge økonomer og resten af de folketinget. Skammekrogen, fordi de IKKE har vist rettidig omhu og iværksat vækstpakker for længe siden. Det har jo været åbenlyst naivt at tro, at denne såkaldte kredit- og finansk... Læs mere
Nu kan også Helle Thorning stille sig op i skammekrogen sammen med hovedparten af de kloge økonomer og resten af de folketinget. Skammekrogen, fordi de IKKE har vist rettidig omhu og iværksat vækstpakker for længe siden. Det har jo været åbenlyst naivt at tro, at denne såkaldte kredit- og finanskrise alene skulle rase i de finansielle kredse og ikke udvikle sig til en realøkonomisk krise med faldende/begativ vækst og stigende arbejdsløshed. De ansvarlige politikker skulle allerede i efteråret 08 have lavet vækstpakker, som ville kunne have positive effekter nu og ikke om ½-1 år. Men nej, de har fortsat med at lytte til hovedparten af de kloge økonomer og andre spåkoner, som ikke har haft held med at kunne forudse noget som helst. Når ulven endelig er kommet, sidder de handlingslammede og fastholder deres forkerte profetier. Lad os få handling nu, for bedre sent end aldrig gælder stadig. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bindegalt - skruen uden ende
MTO | 17.02.2009 kl 09:21
Ja, så kender vi dem igen Soc.dem - Deres eneste våben er at sætte de offentlige udgifter op for at få folk i arbejde, den plan holder typisk 3-4 år så går det galt igen. Der skal ganske givet en vækst pakke til, for at få gang i økonomien, men er ikke sikker på at tidspunktet er rigtigt, måsk... Læs mere
Ja, så kender vi dem igen Soc.dem - Deres eneste våben er at sætte de offentlige udgifter op for at få folk i arbejde, den plan holder typisk 3-4 år så går det galt igen. Der skal ganske givet en vækst pakke til, for at få gang i økonomien, men er ikke sikker på at tidspunktet er rigtigt, måske en måned eller to endnu. Vores samfunds økonomi har på langsigt godt af at svede, godt af at få fårene skilt fra bukkene - så lad os svede lidt endnu. Når der så skal snakkes vækstpakke, så skal det IKKE være de offentlige omkostninger der skal forhøjes, men man skal sætte gang i forbedrings projekter af bla. infrastruktur, sygehuse oa. åprojekter som har en kortere varighed og som primært kræver private arbejdskræfter. Der er allerede en del af disse sat igang, men de bør afgjort blive udbygget. Det mest uanstændige vil være hvis staten låner penge direkte til virksomhederne - det holder ikke alt skal foregå gennem banker. Men man kunne sagtens sætte flere midler af til fx. forskning og udvikling, gennem diverse støtte fonde. Blot nogle tanker Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 12:44
Tror ikke du er den rette til at komme med den beskyldning, kig engang i rækken af indlæg her og se hvem som "gik efter manden". Hr. G, det behøver man ikke meget mere end at kunne læse for at konstatere at det var dig!!!
Tror ikke du er den rette til at komme med den beskyldning, kig engang i rækken af indlæg her og se hvem som "gik efter manden". Hr. G, det behøver man ikke meget mere end at kunne læse for at konstatere at det var dig!!! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jens G | 17.02.2009 kl 12:32
Janl - lad nu være med dit evindelige "gå efter manden" prøv for en gang skyld at være seriøs!
Janl - lad nu være med dit evindelige "gå efter manden" prøv for en gang skyld at være seriøs! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 11:51
Ja du har ret, der hvor jeg kommer omtaler man ikke sine medmenesker som smådværge eller perlehøns...eller perle for den sags skyld. Men i og med du er så velbevandret udi den danske befolkning, kan det undre mig at du er så meget ude af trit med hvordan denne tænker og handler...måske fordi d... Læs mere
Ja du har ret, der hvor jeg kommer omtaler man ikke sine medmenesker som smådværge eller perlehøns...eller perle for den sags skyld. Men i og med du er så velbevandret udi den danske befolkning, kan det undre mig at du er så meget ude af trit med hvordan denne tænker og handler...måske fordi du ikke selv gør nogen af delene?? Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jens G | 17.02.2009 kl 11:43
janl - nu er ordet "smådværge" og "perlehøns" jo ikke noget nedværdigende ord - det er normal sprogbrug blandt den danske befolkning - som du åbenbart ikke rigtig kender (kan jeg fornemme).
janl - nu er ordet "smådværge" og "perlehøns" jo ikke noget nedværdigende ord - det er normal sprogbrug blandt den danske befolkning - som du åbenbart ikke rigtig kender (kan jeg fornemme). Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 11:09
De smådværge, du så nedladende tiltaler, ligger under for ganske simpel psykologi. Frygt fremmer ikke forbrug, det gør tryghed, muligheder og positivt syn på fremtiden. Vil du gå ud at forbruge, i frygt for at de penge du eventuelt har sparet sammen, på kort sigt vil blive nødvendige for at... Læs mere
De smådværge, du så nedladende tiltaler, ligger under for ganske simpel psykologi. Frygt fremmer ikke forbrug, det gør tryghed, muligheder og positivt syn på fremtiden. Vil du gå ud at forbruge, i frygt for at de penge du eventuelt har sparet sammen, på kort sigt vil blive nødvendige for at kunne betale termin og andet nødvendigt. Hvis ja, tryg jeg du har en anderledes logisk tænkning end 99% af de danske smådværge! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jens G | 17.02.2009 kl 11:02
Janl - slet ikke enig - hvis forbrugerne ikke var så tilbageholdende som nu, så vil de da med et større forbrug være med til selv at undgå deres egen fyring. Det er da logik for smådværge :-)
Janl - slet ikke enig - hvis forbrugerne ikke var så tilbageholdende som nu, så vil de da med et større forbrug være med til selv at undgå deres egen fyring. Det er da logik for smådværge :-) Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 10:44
Du får ikke nogen forbrugere til at gå amok i fona, H&M eller nogen anden form for forbrug sålænge de frygter for deres job, og det er jo netop her at staten kan spille ind med en vækstpakke som sikrer job og drift i samfundet. Så skal du se så kommer forbruget helt af sig selv, boligmarkedet... Læs mere
Du får ikke nogen forbrugere til at gå amok i fona, H&M eller nogen anden form for forbrug sålænge de frygter for deres job, og det er jo netop her at staten kan spille ind med en vækstpakke som sikrer job og drift i samfundet. Så skal du se så kommer forbruget helt af sig selv, boligmarkedet vil stille og roligt tø op og hjulene vil dreje stadig hurtigere rundt. Men så længe hr og fru DK frygter for deres job, bliver pengene i banken, hovedpuden eller lommen! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
DanskDanmark | 17.02.2009 kl 13:15
Nej - jeg er ikke enig.... Det er fuldstændig ligegyldigt hvad der sker i DK - for på samme måde som "krisen" har fået indflydelse på vores dagligdag pga. USA's økonomi, så kan det kun løse tilsvarende.... Det nytter ikke en hujende fis, at vi poster en masse nytrykte pengese... Læs mere
Nej - jeg er ikke enig.... Det er fuldstændig ligegyldigt hvad der sker i DK - for på samme måde som "krisen" har fået indflydelse på vores dagligdag pga. USA's økonomi, så kan det kun løse tilsvarende.... Det nytter ikke en hujende fis, at vi poster en masse nytrykte pengesedler ud i markedet - hvis ikke resten af verden har fået løst deres problemer... Og hvis verden i øvrigt har overlevet "krisen" - så er der heller ikke noget behov for hjælpepakker i DK - og da slet ikke til virksomhederne.... For vi har selvfølgelig ikke råd til i rigtigt mange år at understøtte begærlige banker og virksomheder.... Så - lad os nu bare afvente slagets gang i USA mv., og så begynder hjulene stille og roligt at dreje rundt. Og alle de arbejdsløse burde måske lige nu fokusere mere på at nyde livet (og naturen), for det kommer tids nok i gang igen... Danmark er jo omtrent slet ikke ramt.. Og dem der er ramt, er alene ramt en lille smule af konsekvensen af vigende eksport... Herregud - recession på 1%, 1½%, 2%... Jamen lad os da alle få 2% mere fritid - og 2% mindre i lønposen.... Det overlever vi fint... Jeg er fuldstændig sikker på, at vi om 10 år vil smile af den situation vi troede at vi stod i idag, og måske opføre os lidt forlegent (ihvertfald alle pessimisterne), for hvordan kunne vi tage så meget fejl.... Lemming-effekt er hvad det er! Dem der ikke hopper i havet - de overlever.... Det kræver blot, at man stopper op på kanten - og ændrer sin retning en lille smule... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jens G | 17.02.2009 kl 10:32
janl - man kan ikke spare sig ud af en krisetid - men man kan investere sig ud af den. Men hvad hjælper det når alle lagre er fyldte og forbrugerne er gået på stand-by. Det der skal til for at få hjulne igang igen er FORBRUG-FORBRUG-FORBRUG. Så fat dankortet og se at komme igang. Man kunne jo og... Læs mere
janl - man kan ikke spare sig ud af en krisetid - men man kan investere sig ud af den. Men hvad hjælper det når alle lagre er fyldte og forbrugerne er gået på stand-by. Det der skal til for at få hjulne igang igen er FORBRUG-FORBRUG-FORBRUG. Så fat dankortet og se at komme igang. Man kunne jo også nedsætte/fjerne momsen i en kort periode for at få gang i forbruget! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 10:25
Vi er afhængige af et udland der fungerer og det gør det for en stor dels vedkommende ikke pt. Men som situationen er i DK, har vi råd til at optimere infrstruktur, sygehuse osv., dette således at vi er klar til når opsvinget kommer igen! At opgradere arbejdsstyrken til bedre uddannelse er... Læs mere
Vi er afhængige af et udland der fungerer og det gør det for en stor dels vedkommende ikke pt. Men som situationen er i DK, har vi råd til at optimere infrstruktur, sygehuse osv., dette således at vi er klar til når opsvinget kommer igen! At opgradere arbejdsstyrken til bedre uddannelse er også godt, vi kan ikke blive ved med at satse på tung industri, vi skal kunne noget mere! Et godt gammelt købmandsråd hedder, "det er i krisetider man skal investere". Man kan ikke spare sig ud af en krise! Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 10:16
Jeg er bange for at, de mange som kommer til at opleve arbejdsløshed i den kommende tid, vil være uenig med dig. Der er ingen tvivl om, at skal vi op i tempo igen i DK (muligvis ikke som da vi var i det røde felt, men mere balanceret) skal der et initiativ til, som kun kan komme fra staten og ... Læs mere
Jeg er bange for at, de mange som kommer til at opleve arbejdsløshed i den kommende tid, vil være uenig med dig. Der er ingen tvivl om, at skal vi op i tempo igen i DK (muligvis ikke som da vi var i det røde felt, men mere balanceret) skal der et initiativ til, som kun kan komme fra staten og da Lars snap...ups Løkke endnu ikke er nået dertil, er det da herligt forfriskende at Helle Thorning melder ud, omend det strider en smule imod hvad´hun tidligere har ment om fuld finansering af skattelettelser og pakker. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jens G | 17.02.2009 kl 10:16
Er der virkelig nogen der tror at lille Danmark kan holde sig udenfor den den globale finanskrise? Er der nogen der tror at vi kan kurere Danmarks finanskrise med bankpakker og vækstpakker for milliarder, når nu erhvervslivet er fuldstændig afhængig af eksporten til andre lande/verdensdele?
Er der virkelig nogen der tror at lille Danmark kan holde sig udenfor den den globale finanskrise? Er der nogen der tror at vi kan kurere Danmarks finanskrise med bankpakker og vækstpakker for milliarder, når nu erhvervslivet er fuldstændig afhængig af eksporten til andre lande/verdensdele? Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
DanskDanmark | 17.02.2009 kl 09:59
Du har på sin vis ret - lad os endelig få luget ud i fup-og-fidus-fantasterne - så vi kan komme videre i bedre orden... Imidlertid har jeg svært ved at forestille mig, at krisen kan vare 1-2 måneder endnu, for efterhånden oplever jeg kun folk der smiler sådan lidt skælmskt af krisen... Folk ha... Læs mere
Du har på sin vis ret - lad os endelig få luget ud i fup-og-fidus-fantasterne - så vi kan komme videre i bedre orden... Imidlertid har jeg svært ved at forestille mig, at krisen kan vare 1-2 måneder endnu, for efterhånden oplever jeg kun folk der smiler sådan lidt skælmskt af krisen... Folk har meget svært ved at få øje på krisen. Og det er ved at være en joke man bruger i dagligdagen... "Hehe - ja den regnefejl jeg lavede, den skyldes krisen"... "Min cykel er punkteret - det er krisens skyld"... Nu kan krisen da efterhånden ikke udvandes mere - og krisen - ja, den har alligevel aldrig været der for de almindelige borgere... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
a.as | 17.02.2009 kl 09:39
MTO, det ser ud til, at du fandt en lejlighed til at skyde på socialdemokraterne, uden at orientere dig om retningen. Forslaget øger ikke de offentlige udgifter og virker ikke til evig tid, men den giver staten en rolle som udlåner til private virksomheder. Jeg var lidt bekymret over, at Danske... Læs mere
MTO, det ser ud til, at du fandt en lejlighed til at skyde på socialdemokraterne, uden at orientere dig om retningen. Forslaget øger ikke de offentlige udgifter og virker ikke til evig tid, men den giver staten en rolle som udlåner til private virksomheder. Jeg var lidt bekymret over, at Danske Bank roser en socialdemokratisk udspil, men deres uvilje skyldes åbenbart kun, at der ikke var indbygget yderligere skattelettelser til direktøren. Jeg tror mere på virkningen af dette jordnære udspil, end de første pakker. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 09:34
Investeringerne må ikke varigt belaste de offentlige budgetter. Dette er et direkte punkt i foreslaget. Jeg er ikke til venstre for midten, jeg må dog tilslutte mig at tiden er moden, dette baseret på det indryk i køerne af arbejdsløse der kommer nu efter deres opsigelses periode er udløbet... Læs mere
Investeringerne må ikke varigt belaste de offentlige budgetter. Dette er et direkte punkt i foreslaget. Jeg er ikke til venstre for midten, jeg må dog tilslutte mig at tiden er moden, dette baseret på det indryk i køerne af arbejdsløse der kommer nu efter deres opsigelses periode er udløbet! Når ligefrem vismændene udtaler at tiden er moden, så er det oppe over, de plejer nok at gå med livrem og seler. At lade økonomien svede...det er jo dumt, at lade virksomheder med et godt potiantiale kæntre blot fordi banken ingen penge har. Hvorfor egenligt ikke lade staten starte hypotek banken op, lad den kører et par år og så sælge den fra, de eksisterende banker har jo vist sig ikke at være opgaven voksen, er det så bedre at smide flere skatte kroner efter dem? Det er jo lidt en selvmodsigelse at økonomien skal svede og alt finansering skal igennem bankerne, skulle de så ikke have haft bankpakke 1 og 2? Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
janl | 17.02.2009 kl 09:26
MTO, læs foreslaget igennem inden du kommenterer det.
MTO, læs foreslaget igennem inden du kommenterer det. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk

Deltag i debatten

Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Annonce:

Børsen Shop lige nu

Børsen abonnement