Er din virksomhed Business as usual – eller business unusual? Hvis det første gør sig gældende, men du har et ønske om at differentiere din virksomhed fra alle dine konkurrenter, så kan sociale medier være en hjælp.

Det mener social medie ekspert Henriette Weber, der ejer konsulentbureauet Toothless Tiger.

Virksomheder bør skille sig ud fra andre i deres branche ved at tænke anderledes og turde møde deres omgivelser et andet sted end på deres egen banehalvdel – og her er sociale medier oplagte, mener Henriette Weber.

Hun står bag bogen "Hvorfor alle virksomheder skal være rockbands". Hør, hvordan sociale medier kan gøre din virksomhed til et rockband. Klik på indslaget ovenfor.

Det handler om værdi

Børsen Online er mediepartner til en omfattende spørgeskemaundersøgelse, der skal afdække virksomhedernes erfaringer med sociale medier – hvem har fået skabt værdi, og hvem har ikke? Hvad er de største udfordringer, og hvor ligger potentialerne?

Undersøgelsen løber stadig, og alle virksomheder kan deltage i undersøgelsen her. Det gælder også virksomheder, der ikke har brugt sociale medier, men som overvejer at gøre det her. (http://www.surveymonkey.com/s/SocialSemanticEU-DK-2010-Borsen)

Læs mere om undersøgelsen og initiativet her på www.socialsemantic.eu.
Få gode råd om karriere og ledelse. Bliv ven med Børsen på Linkedin



Andre læser dette lige nu