Hvis din virksomhed overvejer at bruge sociale medier og vil have inspiration – så kig ind på designvirksomheden, Normann Copenhagens, hjemmeside. Virksomheden har vundet FDIH's E-handelspris 2010 i kategorien Sociale Medier fordi de – som jury'en skriver: Viser en meget stor forståelse for og kreativ udnyttelse af mulighederne i de sociale platforme, og fordi de kreativt og effektivt udnytter en række sociale platforme.

Blandt andet har Normann Copenhagen haft stor succes med at inddrage brugerne, når der f.eks. skulle vælges navn og farve til nye produkter. Og virksomhedens blog får omkring 20.000 besøg om ugen.

"Du kan købe dig til opmærksomhed ved hjælp af kampagner, men du kan ikke købe dig til interesse," siger Online Marketing Manager i Normann Copenhagen, Michael Rying.

Og netop den store interesse får designvirksomheden ved at være til stede på mange forskellige platforme, så brugerne altid får et kig indenfor. Der er både grupper, billeder, videoer og debat for dem, der skulle have interesse.

Også når virksomheden bedriver salg ude i marken, er tilstedeværelsen online på de mange platforme en fordel:

"I dag kører sælgerne rundt med en iPad og kan altid lige vise produkterne frem i forskellige sammenhænge. På den måde er designeren altid med. Det er selvfølgelig også altid en fordel at kunne vise, at man er en virksomhed, der laver produkter, som folk interesserer sig for og engagerer sig i," siger Michael Rying.

Klik på indslaget ovenfor og hør hele fortællingen om Normann Copenhagens satsning på sociale medier og se og hør eksempler på, hvad de har gjort.


Undersøgelse af sociale medier


Børsen Online er mediepartner til en omfattende spørgeskemaundersøgelse, der skal afdække virksomhedernes erfaringer med sociale medier – hvem har fået skabt værdi, og hvem har ikke? Hvad er de største udfordringer, og hvor ligger potentialerne?

Alle virksomheder kan deltage i undersøgelsen her.

Det gælder også virksomheder, der ikke har brugt sociale medier, men som overvejer at gøre det.
Læs mere om undersøgelsen og initiativet her på www.socialsemantic.eu

Borsen.dk vil løbende dække emnet og følge op på delresultater fra undersøgelsen. Her på sitet vil du kunne se en række indslag om emnet.
Få gode råd om karriere og ledelse. Bliv ven med Børsen på Linkedin



Andre læser dette lige nu


Seneste medie nyheder