Som en række andre danske virksomheder har AB Gruppen kastet sig ud i at bruge sociale medier. Børsen TV har undersøgt, hvilke erfaringer selskabets ledelse har gjort.

AB Gruppen, der driver nogle af Danmarks største boligportaler er i forsøgsfasen med både Twitter, Facebook og blogging og bruger dem til forskellige formål og har forskellige strategier og succeskriterier for hvert enkelt medie.

Selskabet vil gerne finde ud af, hvad hvert enkelt medie kan, og hvor mange ressourcer det kræver at få noget ud af sociale medier. Og hvad skal man egentlig have ud af at bruge dem?

Hør interviewet med kommunikationschef i AB Gruppen, Casper Vestereng. Han fortæller om erfaringer og overvejelser omkring brugen af sociale medier. Klik på indslaget ovenfor.


Undersøgelse af sociale medier

Børsen Online er over sommeren mediepartner til en omfattende spørgeskemaundersøgelse, der skal afdække virksomhedernes erfaringer med sociale medier – hvem har fået skabt værdi, og hvem har ikke? Hvad er de største udfordringer, og hvor ligger potentialerne?

Alle virksomheder kan deltage i undersøgelsen her.

Det gælder også virksomheder, der ikke har brugt sociale medier, men som overvejer at gøre det.

Læs mere om undersøgelsen og initiativet her på www.socialsemantic.eu.

Borsen.dk vil løbende dække emnet og følge op på delresultater fra undersøgelsen.

Få gode råd om karriere og ledelse. Bliv ven med Børsen på Linkedin



Andre læser dette lige nu


Seneste medie nyheder