De sociale medier afløser i stigende grad de traditionelle medier, når vi skal fortælle vores historier. For her kan du kommunikere en til en med målgruppen og komme direkte i dialog med målgruppen. Men hvad nu hvis folk siger noget skidt, når nu alle andre kan se det?

"Folk har jo altid sagt grimme ting om grimme produkter og dårlige virksomheder, men før foregik det rundt omkring kaffebordene, hvor virksomhederne faktisk ikke havde mulighed for at agere på det. Men det kan de nu," siger Bjarke Myrthu, der ser det som noget positivt, at debatten kommer ud i offentligheden.

Bjarke Myrthu har i mange år arbejdet med sociale medier og den digitale fortælling blandt andet for Magnum i USA. Han er desuden forfatter og journalist. Hør hans vurdering af, hvordan man håndterer dialogen med brugere og kunder.

Klik på indslaget ovenfor.

Undersøgelse af virksomheders brug af sociale medier
Børsen Online er mediepartner til en omfattende spørgeskemaundersøgelse, der skal afdække virksomhedernes erfaringer med sociale medier – hvem har fået skabt værdi, og hvem har ikke? Hvad er de største udfordringer, og hvor ligger potentialerne?

Undersøgelsen løber stadig, og alle virksomheder kan deltage i undersøgelsen her. Det gælder også virksomheder, der ikke har brugt sociale medier, men som overvejer at gøre det her. (http://www.surveymonkey.com/s/SocialSemanticEU-DK-2010-Borsen)

Læs mere om undersøgelsen og initiativet her på www.socialsemantic.eu

Borsen.dk vil løbende dække emnet og følge op på resultater fra undersøgelsen.














Få gode råd om karriere og ledelse. Bliv ven med Børsen på Linkedin



Andre læser dette lige nu


Seneste IT nyheder

Pleasure anbefaler