IT

4 indlæg til denne artikel

Deltag i debatten
B&O-aktien til tælling efter skuffende nedjustering
Selv ikke B&O's nye flagskib fra tv-fronten, Beovision 10, kunne forhindre en nedjustering.
Foto : Scanpix

B&O-aktien til tælling efter skuffende nedjustering

25-01-2010 13:59 Opdateret 14.11 - Optimismen omkring Bang & Olufsen boblede ellers inden dagens regnskab for 2. kvartal, men i stedet fik investorerne en nedjustering fra selskabets ledelse, der ikke længere tror fuldt og fast på et nulresultat i år.

Der skrues både ned for omsætningen og bundlinjen. Salget ventes nu at lande på 2,7-2,9 mia. kr. mod tidligere "lidt under 3,2 mia. kr." og forventningen til resultatet før skat lyder nu på minus 50 mio. kr. til et nulresultat.

Det ventes dog, at forretningen giver overskud før skat i andet halvår.

Første reaktion på aktiemarkedet er et brat fald på 13 procentpoint fra et plus på 6 pct. til et minus på 7,5 pct.

Det var dog ikke kun forventningerne til helåret, der skuffede. Dagens halvårsregnskab var knapt så godt, som analytikerne havde regnet med.

Efter skat blev det til et resultat i årets første seks måneder på 76,2 mio. kr., hvor analytikerne ifølge et SME Direkt-estimat havde ventet et underskud på 35,3 mio. kr.

Det skal dog retfærdigvis siges, at der stadig er tale om en fremgang sammenlignet med de 164,7 mio. kr., som B&O tabte i samme periode i sidste regnskabsår.

Og ser man isoleret på 2. kvartal, så det måske især her, markedet er blevet overrasket. Analytikerne havde ventet, at det ville blive til et lille plus på bundlinjen i kvartalet, men i stedet måtte B&O notere sig et underskud på 47,6 mio. kr.

Beovision i 46 tommer

B&O oplyser i regnskabet, at man har besluttet at lancere en 46 tommer version af BeoVision 10 inden udgangen af regnskabsåret, efter at BeoVision 10-40 blev modtaget så godt i markedet.

Til gengæld bliver det nye audiosystem, som var planlagt lanceret, udskudt.
borsen statistik bnt
*****||*****B&O-aktien til tælling efter skuffende nedjustering*****||***** Opdateret 14.11 - Optimismen omkring Bang & Olufsen boblede ellers inden dagens regnskab for 2. kvartal, men i stedet fik investorerne en nedjustering fra selskabets ledelse, der ikke længere tror fuldt og fast på et nulresultat i år.*****||*****

B&O-aktien til tælling efter skuffende nedjustering
Bølle Bob | 25.01.2010 kl 14:29
Det err da burhønselogik.......... det er vist kun en analytiker, der kan være så tåbelig at tro at ET ENESTE PRODUKT - nemlig et nyt fjernsyn skulle ændre alt ila kort tid for B&O. Jeg tror nu nok de skal komme op på et bedre niveau, men ikke pga kun 1 TV produkt, som vel at mærke starter ved... Læs mere
Det err da burhønselogik.......... det er vist kun en analytiker, der kan være så tåbelig at tro at ET ENESTE PRODUKT - nemlig et nyt fjernsyn skulle ændre alt ila kort tid for B&O. Jeg tror nu nok de skal komme op på et bedre niveau, men ikke pga kun 1 TV produkt, som vel at mærke starter ved kr. 45.000. Hvis B&O begyndte at lave en serie hvor et fjernsyn koster omkring kr. 8-10.000, så kunne det måske gå stærkt. Men sindsygt flot - det er det nye fjernsyn. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag

Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bølle Bob | 25.01.2010 kl 22:48
Der kan da stadig være den årsag at de ikke kan få komponenter. Jeg synes tit jeg oplever forsinkelser hos leverandører. Og B&O har sikkert ikke et gigantisk komponentlager til en helt ny og ikke tidligere produceret vare. Og jeg oplever ikke en eneste kunde, der ikke brokker sig over resto... Læs mere
Der kan da stadig være den årsag at de ikke kan få komponenter. Jeg synes tit jeg oplever forsinkelser hos leverandører. Og B&O har sikkert ikke et gigantisk komponentlager til en helt ny og ikke tidligere produceret vare. Og jeg oplever ikke en eneste kunde, der ikke brokker sig over restordrer fra deres leverandører. Jeg har taget konsekvensen af forringede leveringstider og øget lagerbeholdningen. Mit salg skal ikke være afhængigt af mine leverandørers evne til at levere. Hvis det blot er et spørgsmål om at have flere varer på lager, så må lageret vokse. Det er meget dyrere at miste en kunde end at have flere varer på lager. Men når alt det så er sagt, så vil jeg ønske at B&O får gang i salget - ingen tvivl om det. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jespersen | 25.01.2010 kl 22:22
Du har ret, der kan være mange årsager til at en produktion ikke kan følge med. Men eftersom B&O, så vidt jeg ved, ikke producerer til lager kan der vel kun være en årsag til, at de ikke kan følge med.... Der er trods alt stadig omkring 2000 ansatte i virksomheden så det er vel ikke fordi de mang... Læs mere
Du har ret, der kan være mange årsager til at en produktion ikke kan følge med. Men eftersom B&O, så vidt jeg ved, ikke producerer til lager kan der vel kun være en årsag til, at de ikke kan følge med.... Der er trods alt stadig omkring 2000 ansatte i virksomheden så det er vel ikke fordi de mangler folk.... Så vidt jeg ved er der ingen der har sagt at folk står i kø for at købe, men blot at det nye tv sælger bedre end ventet... Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Bølle Bob | 25.01.2010 kl 21:12
Jeg er en stor fan af B&O og ved precis, hvorfor folk vælger det. men der kan være mange årsager til at man ikke kan dække efterspørgslen. F.eks. at dine leverandører ikke kan levere det du har behov for eller noget så banalt at du simpelthen ikke har kapacitet nok - alene fordi personalet sim... Læs mere
Jeg er en stor fan af B&O og ved precis, hvorfor folk vælger det. men der kan være mange årsager til at man ikke kan dække efterspørgslen. F.eks. at dine leverandører ikke kan levere det du har behov for eller noget så banalt at du simpelthen ikke har kapacitet nok - alene fordi personalet simpelthen ikke er der. Og jeg tror en af disse årsager - eller en lignende mere er årsagen end at B&O sælger som aldrig før. Men det er da et fint markedsføringsstunt hvis de kan få folk til at tro på, at kunderne står i kø for at købe.... men jeg tror ikke på det. Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Jespersen | 25.01.2010 kl 15:08
Du har ret i at et eneste TV ikke alene kan rede virksomhedens fremskridt. Mht dine kommentarer omkring diverse prispunkter har du ganske enkelt misforstået noget. For det første: Man kan jo heller ikke få en BMW til samme pris som en Skoda. For det andet: Trods en indgangspris på 45KKr på det ny... Læs mere
Du har ret i at et eneste TV ikke alene kan rede virksomhedens fremskridt. Mht dine kommentarer omkring diverse prispunkter har du ganske enkelt misforstået noget. For det første: Man kan jo heller ikke få en BMW til samme pris som en Skoda. For det andet: Trods en indgangspris på 45KKr på det nye TV, kan produktionen i Struer ikke følge med efterspørgslen. Det sidste siger lidt om at der er stadig er rigtig mange der gerne vil mere for at få bedre billede, lyd, design og kvalitet.... Men ja, B&O er ikke for alle, det har det aldrig været og det bliver det heller aldrig.... Ligesom eksempelvis BMW Luk
Luk
Skriv venligst årsagen til din anmeldelse. Vores moderatorer vil kigge på den hurtigst muligt.
Årsag
Indsend
Luk
Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk

Deltag i debatten

Felter markeret med * skal udfyldes

Dit indlæg er modtaget

Du skal via din mail godkende det link vi har sendt dig for, at indlægget kan blive vist på borsen.dk.
Med venlig hilsen
borsen.dk
Luk
Annonce:

Børsen Shop lige nu

Børsen abonnement

Mest læste IT