Anders Holch  køber op: Bestseller satser på tøj til kurvede kvinder
Foto: Arkivfoto: Jonas Skovbjerg Fogh/Scanpix
Generelt Af
Ejeren af modegiganten Bestseller, Anders Holch Povlsen, har igen været på opkøb. Bestseller-brandet Only har overtaget aktiviteterne i den danske virksomhed Carmakoma, der laver tøj til kvinder i såkaldt plus-size - også kaldet mode til kurvede kvinder.

Carmakoma er flere gange blevet berømmet af den internationale modepresse, men kommercielt er det aldrig blevet den store millionsucces, selv om markedet ellers er stærkt voksende. Flere og flere modebrands får tøj i størrelse 42 og opefter i kollektionerne.

Og nu følger Only, der er et af Bestsellers allerstørste brands med en milliardomsætning, efter og venter, at den nye niche, og det, der nu kommer til at hedde Only Carmakoma, i løbet af fire-fem år har nået et salg på omkring en halv mia. kr.

"Med investeringen tager vi endnu et vigtigt skridt internationalt. Vi ser et stort potentiale i den del af segmentet, som stiller krav om, at plus-size tøjet følger de absolut nyeste modetrends, til stærke priser og i god kvalitet," siger Finn Poulsen, der er direktør for Only.

Only har, i følge direktøren, især online men også fra sine 4500 kunder blandt de fysiske butikker i ind- og udland oplevet stigende interesse for plus-size tøjet.

"Faktisk har vi fra vores allerstørste onlinekunder, bl. a. Zalando og Amazon, fået oplyst, at i hundredetusindevis af deres kunder ofte søger efter Only i kombination med "plus-size" eller "curves." Så vi har nærmest en forpligtelse til at tage dette segment op," siger Finn Poulsen.

Han understreger, at det at designe tøj i store størrelser er en helt særlig disciplin og ikke bare et spørgsmål om at lægge lidt til alle målene på en konstruktionstegning. Derfor har han allieret sig med de fagligt dygtige i Carmakoma.

Selskabet blev oprindeligt startet af Heidie Lykke og Angelica Weiss - sidstnævnte forlod for nogle år siden virksomheden, der var hårdt presset af manglende økonomiske muskler.

Det har Carmakoma fået nu, og Finn Poulsen venter altså, at det nye brand kommer til at bidrage pænt til salget af Only.

Vil du blive klogere på strategi og ledelse? Børsen Executive Club er tilbage, og giver dig inspiration og konkrete værktøjer. Interesseret? Klik her, og læs mere

Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


"Vi har lavet en aftale, der er gensidig med Jens, hvor det er tid til, at han stopper"

Jens Klarskov efter fratrædelse: "Der sker mange mærkelige ting"

Ny finansdirektør i Mærsk: "De har brug for nogen der kan holde på pengene"

Brian Mikkelsen: Det her er et definitivt farvel til dansk politik

Analyse: Carolina Happe får travlt i Mærsk

Brian Mikkelsen dropper politik: Bliver ny topchef i Dansk Erhverv

Velhavende familier skyder formue i sneakersfirma: "De vokser over 250 pct. på toplinjen"

Det holder investeringsøkonomen øje med torsdag

DF overvejer at give regeringens drøm om at sælge TV2 dødsstødet: "Vi er stadigvæk kritiske"