Anders Holch  køber op: Bestseller satser på tøj til kurvede kvinder
Generelt Af
Ejeren af modegiganten Bestseller, Anders Holch Povlsen, har igen været på opkøb. Bestseller-brandet Only har overtaget aktiviteterne i den danske virksomhed Carmakoma, der laver tøj til kvinder i såkaldt plus-size - også kaldet mode til kurvede kvinder.

Carmakoma er flere gange blevet berømmet af den internationale modepresse, men kommercielt er det aldrig blevet den store millionsucces, selv om markedet ellers er stærkt voksende. Flere og flere modebrands får tøj i størrelse 42 og opefter i kollektionerne.

Og nu følger Only, der er et af Bestsellers allerstørste brands med en milliardomsætning, efter og venter, at den nye niche, og det, der nu kommer til at hedde Only Carmakoma, i løbet af fire-fem år har nået et salg på omkring en halv mia. kr.

"Med investeringen tager vi endnu et vigtigt skridt internationalt. Vi ser et stort potentiale i den del af segmentet, som stiller krav om, at plus-size tøjet følger de absolut nyeste modetrends, til stærke priser og i god kvalitet," siger Finn Poulsen, der er direktør for Only.

Only har, i følge direktøren, især online men også fra sine 4500 kunder blandt de fysiske butikker i ind- og udland oplevet stigende interesse for plus-size tøjet.

"Faktisk har vi fra vores allerstørste onlinekunder, bl. a. Zalando og Amazon, fået oplyst, at i hundredetusindevis af deres kunder ofte søger efter Only i kombination med "plus-size" eller "curves." Så vi har nærmest en forpligtelse til at tage dette segment op," siger Finn Poulsen.

Han understreger, at det at designe tøj i store størrelser er en helt særlig disciplin og ikke bare et spørgsmål om at lægge lidt til alle målene på en konstruktionstegning. Derfor har han allieret sig med de fagligt dygtige i Carmakoma.

Selskabet blev oprindeligt startet af Heidie Lykke og Angelica Weiss - sidstnævnte forlod for nogle år siden virksomheden, der var hårdt presset af manglende økonomiske muskler.

Det har Carmakoma fået nu, og Finn Poulsen venter altså, at det nye brand kommer til at bidrage pænt til salget af Only.

Vil du blive klogere på strategi og ledelse? Børsen Executive Club er tilbage, og giver dig inspiration og konkrete værktøjer. Interesseret? Klik her, og læs mere

Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Salget af Genmabs guldæg overgår alle forventninger

Erenbjerg freder Yousees tv-forretning efter salget af norske Get

Danske medicinkæmper i skudlinjen: Amerikansk indkøber vil skære år af eksklusivitet

"Ingen tidligere præsident har nogensinde fornedret sig mere skammeligt over for en tyran"

Ny dansk børskandidat: Sikring mod pirater og terror har milliardpotentiale

Nordea-direktør kræver whistleblower afsløret efter udtalelser i skjult optagelse

Ulrik Bie: Sådan kan Trumps nye verdensorden påvirke aktierne

Analytiker: Fine muligheder for comeback til Vestas-aktie

Danske regnskaber får dollarmedvind: "Det er ikke rigtig noget, investorerne har været opmærksomme på"