Rejsekortet i modvind: 23.000 danskere har betalt for meget for busbilletten
Foto: Scanpix
Generelt Af
Passagerer har betalt for mange penge for at køre med bussen, når de har brugt deres rejsekort.

Siden 2012 har mindst 23.000 betalt for meget, erkender trafikselskabet Movia, som vil give pengene tilbage. Det skriver tv2.dk.

Folk skal henvende sig til vores kundecenter, og så vil de få deres penge refunderet, siger Movias centerchef, Søren Englund, til TV 2.

"Jeg kan ikke beklage det nok. Men jeg vil også sige, at det er en tiendedel promille af de rejser, der er blevet gennemført. Jeg skal ikke negligere problemet, men det er derfor, vi ikke har opdaget problemet før nu," siger han.

Buschauffører glemmer at registrere ruten

Fejlen er sket, når buschauffører glemmer at registrere ruten eller registrerer den forkerte rute, når de begynder deres tur. Så risikerer passagerer at betale for flere zoner, end de reelt er rejst igennem.

Sagen er dybt kritisabel, mener Forbrugerrådet Tænk.

"Det er et rigtig stort problem. Det er titusindvis af passagerer over hele landet, som er blevet snydt til at betale for meget for deres bustur," siger direktør i Forbrugerrådet Tænk Lars Pram til TV2.

Movia vil nu genopfriske uddannelsen af chaufførerne og lave en form for overvågning, fortæller Søren Englund.

Rejsekort A/S ønsker ikke at udtale sig om sagen.

/ritzau/

Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Se listen: Så mange penge skal du tjene for at have råd til et hus

Sådan klarer Mærsk sig gennem hackerkrisen: Bruger Whatsapp til at tale sammen

Mobilepay vil være andet end betaling: Med tiden skal vi nok tjene penge

Per Wimmer: Alarmklokkerne ringer - korrektion på 10 pct forude

Hackerangreb spreder sig hos danske virksomheder: "Vores systemer er nede"

Conferize-aktie styrtdykker - falder med 35 procent

Presset Maersk Line-chef: Vi kan i øjeblikket ikke tage nye ordrer ind

Investorerne kaster sig over Omnicar - overtegning på 193 procent

Skeptisk privatinvestor: Conferize-aktionærer lever i drømmeland